[Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: Lothar » czw cze 12, 2008 5:53 pm

mAZZI pisze:ok zaraz to zrobie zreszta ten mlotek jest twojego autorstwa tyle ze sam go zrobilem a teraz mam problem z rekojescia do miecza bo na oknie TOP powinna wchodzic w ostre a ona jest pionowa i nie wiem jak to zrobic zeby bylo inaczej

Użyć Select and Rotate na lewo od Select and Uniform Scale (taka strzałka zakręcona :-P)
---------------------------------------------------------------------------------------
mAZZI pisze:aha odnosnie textury to mam nazwe mlotek taka jak nazwa broni wiec tu nie ma 8 znakow ani polskich wiec nie wiem co jest przyczyna
--- ---
ahar mam dac nazwe mlotek.bmp czy zostawic samo mlotek a gra sama bedzie wiedziec ze to bmp?

Nie! :-P Znaczy - plik musi mieć rozszerzenie .bmp (ewentualnie TGA, bądź DDS, ale wtedy musiałbyś zmienić rodzaj tekstury nifTexture'm lub eksportować model z nową teksturą) 8-)
----------
mAZZI pisze:dobra moze inaczej poniewaz ja ruszalem w okienku front swoj model (obracalem itd, itp) jak zrobic zeby znow okienko bylo takie jak na samym poczatku jest czyli nazwane FRONT a nie USER i zeby sie to moglo zresetowac?

Kliknij prawym klawiszem na napis USER, najedź na Views i wybierz FRONT 8-)
--------
mAZZI pisze:wiec teraz sie biore do roboty moze wyjdzie ciekawie moze wogole napewno sie pochwale :)

Zatem powodzenia 8-)

mAZZI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 02, 2008 12:32 pm

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: mAZZI » czw cze 12, 2008 6:45 pm

Lothar pisze:Nie! :-P Znaczy - plik musi mieć rozszerzenie .bmp (ewentualnie TGA, bądź DDS, ale wtedy musiałbyś zmienić rodzaj tekstury nifTexture'm lub eksportować model z nową teksturą) 8-)



no i tu jest wlasnie problem bo w zasadzie mam rozszerzenie bmp a plik jest zapisany jako mlotek i textura nie dziala nie sprawdzalem jeszcze czy mlotek.bmp dziala ale skoro mowisz ze nie bedzie to widocznie musze zmienic na dds albo tga wiec opisz po krotce jak to zrobic :)

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: Lothar » czw cze 12, 2008 8:06 pm

Znaczy jest BMP, ale nie jest i sprawdzisz czy działa? X_x nie ukrywam, że totalnie nie rozumiem tej wypowiedzi :-P

A teraz taki mały apel:
Naprawdę, bardzo was proszę - przeczytajcie na spokojnie tutorial (CAŁY!!!), nie pomijając żadnych kroków i róbcie wszystko powoli, dokładnie tak jak jest opisane, bez pośpiechu i takie tam. Nie czytajcie połowy, czy 1/3 zdania, tylko całość. Punkt po punkcie wykonujcie wszystko tak, jak opisałem, przyglądając się dokładnie screen'om i wyszukując na nich czerwonych ramek, którymi oznaczyłem aktualnie używane opcje, przyciski i inne pierdółki. Jeśli to zrobicie, gwarantuję Wam, że na 90% wszystko będzie ok i wasza broń zaistnieje w Morrowind. Tak więc proszę, przykładajcie się do tego co robicie, bo naprawdę dość mam kilkunastu PM'ek dziennie z pytaniami, na które odpowiedź została wręcz wyróżniona w tutorialu (typu - skąd ściągnąć GMax'a, jak powiększyć obrazek w GIMP, jak scalić kilka obiektów w jeden, dlaczego moja broń w grze jest taka wielka, jak importować broń do CS'a, cosięstałosię? :-P). Jeśli czegoś na prawdę nie ma w tutku, to odpowiem w miarę możliwości, w końcu po to (między innymi) tu jestem. Ale jeszcze raz proszę - czytajcie dokładnie to co napisałem, nie pomijając nawet jednego zdania 8-)

mAZZI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 02, 2008 12:32 pm

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: mAZZI » czw cze 12, 2008 8:42 pm

z tym ze ja kropka w kropke zrobilem to co ty a teraz juz koncze nowa bron rowniez razem z tutkiem.. wiec jesli nie zrozumiales co napisalem napisze inaczej.....
texture zapisalem jako 24-bitowa mapa BMP nazwalem MLOTEK i teraz w grze ona nie dziala i pytam sie czy mam za[pisac nazwe tej textury jako MLOTEK.BMP czy jak bo nie chce dzialac wogole i jest taki kolor jak wtedy podawales ATTACH zeby mlotek byl tego samego koloru

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: Lothar » czw cze 12, 2008 8:51 pm

Zrobiłeś UVW mapkę, po czym teksturę przeciągnąłeś na model w GMax'ie?
Co do zapisywania tekstury - normalnie zapisujesz jako 24-bit BMP (tak jak napisałeś) i styka, nie dodawaj żadnych dodatkowych rozszerzeń itp .8-)

mAZZI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 02, 2008 12:32 pm

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: mAZZI » czw cze 12, 2008 9:50 pm

tak tak zrobilem wszystko dokladnie jak ty zreszta wyslalem ci moj mlotek na maila chyba z linkiem do rapidshare
sprawdz czy wszystko sie zgadza :)
-------
btw zaraz ci podesle moj nowy mieczyk tylko sprawdze jak bedzie wygladac itd itp :)

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: Lothar » czw cze 12, 2008 9:54 pm

Wszystko ładnie, ale wiesz... sam plik NIF bez tekstury i pliku z GMax'a dużo mi nie da :-P Prosiłem o teksturę + model GMax'owy 8-)

mAZZI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 02, 2008 12:32 pm

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: mAZZI » czw cze 12, 2008 9:59 pm

aaa no to zaraz ci podesle wszyscho tylko skoncze robic mieczyk i od razu pokaze swoje nowe dziecko :) jakies 10-15 minutek jeszcze no coz moge byc z siebie dumny a jesli bedzie wszystko ok to juz wogole bede w 7-mym niebie :)

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: Lothar » czw cze 12, 2008 11:25 pm

X_x odpowiedź na krzywe tekstury:
Lothar pisze:Edytować UVW Mapę i sprawdzić, czy aby tekstura jest dobrze dopasowana, jeśli nie jest, to przesuń lekko odpowiednie vertex'y w UVW Editor, żeby (na przykład) z takiego czegoś:
Obrazek
otrzymać takie coś:
Obrazek
8-)

Tylko w Twoim przypadku musisz lekko przenieść vertex'y odpowiedzialne za przód i tył głowni 8-)

mAZZI pisze:a wiem ze ulozylem mlotek na srodku tych lini x/y/z tak jak ty robilem dokladnie to samo :) pomocy

A ja wiem, że jednak tego nie zrobiłeś:
Obrazek
8-)

mAZZI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 02, 2008 12:32 pm

Re: [Tutorial] Jak stworzyć własną broń?

Postautor: mAZZI » pt cze 13, 2008 6:59 am

no tak ale ze mnie tepa strzala w kazdym badz razie juz jest ok i mieczyk ktory ci wyslalem tez jest ok tylko zabraklo tekstor na rekojesci i sa takie czerwone paski ale w sumie fajnie to wyglada wiec nic nie zmienialem :P ide sie dalej bawic :)


Wróć do „Morrowind - Construction Set”