Might and Magic (seria)

Invictus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 8:13 pm

Might and Magic (seria)

Postautor: Invictus » ndz kwie 19, 2009 9:46 pm

Zauważyłem, że na tym forum brak tematu o tej jakże zasłużonej dla gatunku RPG sadze. MM to była jedna z pierwszych gier tego typu, powstała już w latach 80-tych. Wydano w sumie dziewięć części, a jako że obecnie prawa do serii po upadku 3DO ma Ubisoft być może powstaną kolejne. Większość fanów obawia się jednak, że taki produkt nie spełniłby wymagań, jakie postawiły przed nim poprzednie części - szczególnie VI i VII.
Akcja MM rozgrywa się w tym samym świecie co ich bardziej popularnego, strategicznego kuzyna - Heroes of Might and Magic. A właściwie poprawniej byłoby powiedzieć w tych samych światach.
Może jest na tym forum ktoś, kto w te gry grał i chciałby się podzielić wrażeniami na ich temat? IMO jak na warunki ówczesne (koniec XX stulecia) prezentują się całkiem nieźle pod każdym względem, a już zupełnie wyjątkowe są pod względem fabuły, powiązanej z tą z Heroesów. Część szósta - The Mandate of Heaven wydana w 1998 to chyba moja ulubiona gra - samemu trzeba ją przejść, bo przynajmniej ja nie potrafię słowami opisać jej fenomenu. Również część siódma dorównała poprzedniczce, miejscami rozwijając ją. MM8 trochę zawiodło - było w dużej mierze kopią siódemki i to zarówno jeśli chodzi o silnik graficzny (to ciągle jest 2D), jak i mechanizm gry, stąd nie spotkała się z tak życzliwym przyjęciem. Część dziewiąta wyszła zbyt szybko, jest niezwykle niedopracowana, a do tego powstała w trudnym dla wydawcy okresie - w efekcie mamy cholernie zabugowane i nie tak wciągające jak poprzedniczki, choć trójwymiarowe RPG, które już tak nie przekonuje.
Co tyczy się pierwszych pięciu części, to.... hmm ciężko się w nie gra. Przygotowane są w większości pod DOSa, co sprawia, że są nieomal zabytkami. Ci twardziele, którzy jednak w nie grali mówią, że mają świetną fabułę i wysoką grywalność (zapewne jak na owe czasy).
Ja próbowałem, ale przyznaję się - nie dałem rady :).
Tak więc mogę z czystym sumieniem polecić MM6 The Mandate of Heaven, MM7 For Blood and Honor oraz MM8 Day of the Destroyer. Pozostałe części już niekoniecznie, chociaż może warto się przekonać, jak RPG wyglądało kiedyś...

Awatar użytkownika
Soulsick
Sługus
Sługus
Posty: 181
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 11:09 am

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Soulsick » ndz kwie 19, 2009 10:29 pm

Tja, duzo o nich słyszalem, dlatego się skusilem ale to trudne gry... nawet po opanowaniu mechaniki gry... Kolekcjonuje klasyki gier, wiec mam całą sagę każdą konfiguruje aby dobrze działała, więc każdą odpaliłem na parę minut - podobała mi sie 6 i 7 więc ściągnąłem sobie wszystkie poprzednie i chciałem zacząć od 1 .... hardcore. Wszystkie praktycznie ściany itd wyglądaja tak samo więc ciężko się poruszać ale cóż - gra jest rok starsza ode mnie :D ale od 3 wzwyż wydają się fajne - mam je skatalogowane, zainstalowane i skonfigurowane, na pewno sie jeszcze za nie wezmę ;)
Z całego dorobku M & M to totalnie pochłonęła mnie gra Dark Messiah of Might & Magic ale dla ciebie jest ona pewnie gwałtem na serii :lol: bo to raczej akcja niż rpg....
Kto stanie ze mna do walki ?! http://soulsick1988.mybrute.com
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Fanderay
Sługus
Sługus
Posty: 175
Rejestracja: pn maja 26, 2008 5:19 pm
Lokalizacja: Lubin
Kontaktowanie:

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Fanderay » pn kwie 20, 2009 3:48 pm

Te tury mnie dobijały... zrobić ruch i czekać 5 minut aż komputer wszystko sobie poustawia.
Kings Bounty jest lepsze. Hexy rządzą! :P
ObrazekObrazek
222 posty. Zastanawiam się, czy pisać dalej :P
Znajdzenie :D

Awatar użytkownika
Sebastian
Starszy
Starszy
Posty: 381
Rejestracja: pt maja 23, 2008 8:37 pm
Lokalizacja: Veyond Caves

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Sebastian » pn kwie 20, 2009 4:26 pm

Tury? Raz zrobiłem tak, że przypadkowo nacisnąłem klawisz(o ile w ogole jest taka możliwość) rozpoczęcia walki to zaatakował mnie jakiś Mag a tam hen jakiś kilometr komputer myślał nad ruchem. To się w..... kurzyłem i gre odinstalowałem.
Jestem miłym fanem The Elder Scrolls Morrowind, Oblivion oraz Skyrim :)

Invictus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 8:13 pm

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Invictus » pn kwie 20, 2009 8:08 pm

Zakładając ten temat myślałem o grach Might and Magic, czyli klasycznym RPG :D. I muszę przyznać, że bardzo się zdziwiłem, że Fanderay narzeka na tury - wszakże walka turowa w MM istnieje, ale nie trzeba jej używać. Dopiero po chwili zorientowałem się, że ma na myśli Heroesów - strategicznego i o ileż popularniejszego kuzyna!
Trzeba jednak przyznać, że Heroes of Might and Magic należy do rodziny MM i zasadniczo wpisanie swoich wrażeń dotyczących tejże gry w tym temacie nie jest zbrodnią...

Awatar użytkownika
Outlawer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 12, 2011 11:09 am
Lokalizacja: Opole

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Outlawer » czw maja 12, 2011 7:44 pm

Heroes to moim zdaniem bardzo ciekawa seria gier, ale rzeczywiście trzeba się z nią trochę pomęczyć i też cierpliwość trenować te tury mogą wnerwiać ale jak chwilę się pogra, zacznie nam dobrze iść to może porządnie wciągnąć.
Każdy jest panem swego losu, lecz nie każdy o tym wie.

Awatar użytkownika
Warnthor
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: czw lut 17, 2011 3:03 pm
Lokalizacja: Możliwie najdalej

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Warnthor » czw maja 12, 2011 11:34 pm

Również nie lubię tego czekania tur. W Heroes III jeszcze jakoś uszło ale w IV, komputer się zablokował w jakimś ślepym zaułku, miał jeszcze trochę ruchu to sobie stoi. Nic nie robi a jego tura dalej trwa.
Obrazek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karta postaci: Warnthor Caloth

Awatar użytkownika
Eggy
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: pt maja 09, 2008 7:30 pm
Lokalizacja: Gdzieśtam. :P

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Eggy » pt maja 13, 2011 1:48 pm

Ech, mnie tam system turowy nie przeszkadza, poza tym, ma to swój urok, jak w szachach.... Osobiście uważam że z Heroesów najlepsza była i jest Trójka, zwłaszcza z nieoficjalnym dodatkiem Wake of Gods, może o nim słyszeliście.... Jedynka i Dwójka (ale zwłaszcza Jedynka) były takie... Bajkowe, jakby czysto zerżnięte od Disneya... Czwórka zaś to kompletny Epic Fail, pod względem oprawy graficznej i Mechaniki.... Kto wogóle projektował jednostki? Są Ohydne! A miasto Chaosu? Fuj! Chociaż pomysł z bezpośrednim udziałem Bohaterów w walce, i autonomią jednostek był ciekawy, jednak grę zrujnował brak ulepszeń jednostek, i niemożność wybudowania wszystkich siedlisk w mieście. W piątkę jeszce nie miałem okazji grać, czego BARDZO żałuję, no i z niecierpliwością czekam aż ukaże się Szóstka, która naprawdę nieźle się zapowiada.....
I once was an Adventurer, just like you. But then I took a fireball in my face.......
____________________________________________________
:twisted: Tako Rzecze Jarosław Wiesław!!! :twisted:

Tudzież Dur'zah Ammunsirnaabi, w PBFie.

Awatar użytkownika
Outlawer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 12, 2011 11:09 am
Lokalizacja: Opole

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Outlawer » pt maja 13, 2011 7:02 pm

Mogło by być wszystko z III a tylko możliwość walki bohaterem z IV, co?
Każdy jest panem swego losu, lecz nie każdy o tym wie.

Awatar użytkownika
Eggy
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: pt maja 09, 2008 7:30 pm
Lokalizacja: Gdzieśtam. :P

Re: Might and Magic (seria)

Postautor: Eggy » pt maja 13, 2011 7:19 pm

W Wake of Gods, swego rodzaju modzie do HoMM III, jest taka możliwość, jest to specjalna jednostka, zwana Dowódcą, która leveluje wraz z bohaterem, i ma nawet własne artefakty....
I once was an Adventurer, just like you. But then I took a fireball in my face.......
____________________________________________________
:twisted: Tako Rzecze Jarosław Wiesław!!! :twisted:

Tudzież Dur'zah Ammunsirnaabi, w PBFie.


Wróć do „Inne Gry”