Wady i Zalety

Awatar użytkownika
Warnthor
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: czw lut 17, 2011 3:03 pm
Lokalizacja: Możliwie najdalej

Wady i Zalety

Postautor: Warnthor » sob kwie 30, 2011 6:13 pm

Tutaj wypisujecie rzeczy w Obku które według was są Wadami a które Zaletami czyli krótko "Zady i Walety".
Wiem że tego pierwszego będzie chmara ale chyba nawet taka gra jak Oblivion może mieć Zalety.

Zalety:

1. Grafika
2. System Walki
3. Pierwszy raz w TES dialogi mówione(chociaż i tak wolałem czytane. W morku mogłeś sobie spokojnie usiąść i przeczytać dialog a w Obku trzeba szybko czytać bo zaraz zniknie)
4. Różnorodność postaci(Bez biedaków)

Wady:

1. Fast Travler
2. Levelowanie Świata
3. Mały świat
4. Możliwość przejścia MQ na 1 poziomie
5. Bycie magiem bez Magii
6. Świat tworzony metodą "Kopiuj, Wklej"
7. Błędy w Lore
8. Żadnych korzyści z odkrywania świata.

Nie chce mi się wymieniać więcej.

Ok, wasza kolej.
Ostatnio zmieniony czw maja 12, 2011 9:25 pm przez Warnthor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karta postaci: Warnthor Caloth

Awatar użytkownika
JAAR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 116
Rejestracja: wt maja 20, 2008 11:11 pm

Re: Wady i Zalety

Postautor: JAAR » sob kwie 30, 2011 8:35 pm

Może moja wypowiedź okaże się kontrowersyjna ale powiem tak:

Zalety:
-grafika(chociaż modele postaci rzeczywiście mogły być lepsze)
-wreszcie jakieś cywilizowany świat
-Fast travel (przydatne, gdy okaże się, że zostawiliśmy jakiś ważny dla questa przedmiot w Anvil a jesteśmy w 3/4 drogi do Bravil :) )
-kompas(wprawdzie pokazuje gdzie mamy iść, ale np. w ruinach nie podpowie nam jak się dostać we wskazane miejsce)
-system walki
-system otwierania zamków i perswazji
-ograniczenie w ilości wypitych mikstur(koniec z opijaniem postaci wiadrami różnych eliksirów)
-system wampiryzmu
-Sporo ukrytych ciekawostek(np. zwłoki jakiegoś gościa skonsumowanego przez żarłacze przy którym był list do dziewczyny)

Wady:
-brak możliwości szkolenia postaci w magii, jeśli nie wybraliśmy żadnej jej szkoły(chodzi mi o to, że np. jeśli mamy w umiejętnościach pobocznych Iluzję, to nie ma możliwości samemu jej szkolić bo nie dostaniemy czarów na poziomie nowicjusza ->a przynajmniej jest to bardzo trudne)
-dziwny system tworzenia zaklęć(zapobiega to prawda przerobieniu początkowej flary na spopielający każdego w ciągu 3 sekund czar, ale żeby tworzyć czary tylko od silniejszych słabsze to lekka przesada).
-fast travel(to co w zaletach ale niestety psuje klimat gry)
-za łatwy MQ
-mało organizacji


To na razie tyle. Jak sobie coś przypomnę to dopiszę. :)
Feel the Power of TOASTY Obrazek

Akirazashi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 10, 2009 2:38 am

Re: Wady i Zalety

Postautor: Akirazashi » pn maja 02, 2011 2:55 pm

Co do wad i zalet to mniej więcej to samo co moi poprzednicy. Dodam tylko, że ograniczenie wypitych mikstur można ominąć wyłączając ekwipunek i włączając go odrazu i można chlać od nowa. A zaklęcia danej szkoły zawsze można przecież od kogoś kupić.

Awatar użytkownika
Warnthor
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: czw lut 17, 2011 3:03 pm
Lokalizacja: Możliwie najdalej

Re: Wady i Zalety

Postautor: Warnthor » pn maja 02, 2011 8:44 pm

Gdy przechodziłem Obka mikstur wcale nie piłem więc nie zwracałem na to uwagi. Poza tym w Obku to się nie przydaje tak jak w morku. Obkowy Poradnik Walki: Idź i Siekaj wszystko co się rusza... nie martw się, jesteś nieśmiertelny.
Obrazek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karta postaci: Warnthor Caloth

Awatar użytkownika
Tolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lip 08, 2008 4:03 am

Re: Wady i Zalety

Postautor: Tolek » czw maja 05, 2011 12:28 pm

Zalety:
-Skryptowane Questy
-Nie ma burzy piaskowej
-Nie ma Skrzekaczy

Wady:
-Wszystko inne
"Now... Make me feel it! Make me feel alive again!!!"

Awatar użytkownika
Outlawer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 12, 2011 11:09 am
Lokalizacja: Opole

Re: Wady i Zalety

Postautor: Outlawer » czw maja 12, 2011 7:54 pm

Moim zdaniem wady to:
Szybkie podróżowanie
Fabuła
To, że na koniku nie da się walczyć :P

Zalety:
Grafika
Ogromna mapa (no może nie taka ogromna)
Dużo jaskiń i innych tego typu niespodzianeczek
Wiele rożnorodnych questow
Każdy jest panem swego losu, lecz nie każdy o tym wie.

Awatar użytkownika
Kosmo
Moderator
Moderator
Posty: 87
Rejestracja: sob paź 30, 2010 3:30 pm

Re: Wady i Zalety

Postautor: Kosmo » czw maja 12, 2011 8:18 pm

Dla mnie to:
Zalety:
- dużo nawet dobrych animacji
- wyglądająca lepiej walka z bronią białą

Tolek pisze:Wady:
-Wszystko inne
Obrazek

Awatar użytkownika
Eggy
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: pt maja 09, 2008 7:30 pm
Lokalizacja: Gdzieśtam. :P

Re: Wady i Zalety

Postautor: Eggy » czw maja 12, 2011 11:13 pm

Kosmo pisze:Dla mnie to:
Zalety:
- dużo nawet dobrych animacji
- wyglądająca lepiej walka z bronią białą


Tu się zgadzam, Animacje w Morku są do bani, postać porusza się jak kołek, gdy chodzi, wygląda jakby maszerował na pochodzie 1 Maja, przy szybkości +100 wygląda to po prostu komicznie, a walka? Epic fail. A najgorsze jest to, że do Morka praktycznie nie ma modów zmieniających animacje, zaś do Obka jest takich modów zatrzęsienie.....

Jednakowoż uważam że Morrowind jest raczej lepszą grą niż Oblivion, ale z drugiej strony, Oblivion nie jest aż taki zły, jak twierdzą niektórzy.

Ale Wracając, Zalety Obliviona:

- Niezła Grafika
- Postacie zachowują się w miarę naturalnie: Jedzą, Piją, Lulki Palą (Z modem Smokeable Pipes :D ), Śpią, Pracują, etc., Nie tak jak w Morku, gdzie postacie sterczą w jednym miejscu lub się pałętają bez sensu...
- Wierzchowce!
- W Morrowindzie krzesła i ławki służyły tylko do dekoracji, w Obku wreszcie można na nich usiąść.
- Niektóre ciekawe Questy
- Zabawy z Havokiem (Adoring Fan + Dive Rock + celny strzał z łuku = WEEEE!!!!!, Albo zatrzaskiwanie zwłok drzwiami... :D )
- Więcej Modów niż do Morka, w tym, jak już wspominałem, mnóstwo Replacerów Animacji.
- Drżące Wyspy, genialny dodatek, ma w sobie coś z Morka (I nie mówię tu o Wielkiej Głowie i jego widelcu.... 8-) ), po prostu CHEESE! FOR EVERYONE!!! :mrgreen:

Wady:

-Przydługi Tutorial, jak się słucha po raz dziesiąty fatalistycznego ględzenia cesarza Uriela, ma się ochotę samemu go zamordować i oszczędzić Mitycznemu Trzaskowi, pardon, Brzaskowi wysiłku.
-Valen Dreth. wredny, antypatyczny burak i to jego "You're going to die in here!", przynajmniej za jego ukatrupienie dostajemy złoto i fajną zaczarowaną wagę... Jeśli jesteśmy w Mrocznym Bractwie......
-Ubiory I zbroje zostały głupio zaimplementowane, czyli: "Czemu nie mogę nosić szaty na zbroi, w Morku nie było z tym problemu! GAAAH!!! GÓPI OBLYWION!!! :evil: "
-Mainquest, w którym robimy jedynie za Martinowego chłopca na posyłki, po czym on sam
Spoiler:

-Debilne ołtarze tworzenia zaklęć i zaklinania.... (Naprawdę, żeby stworzyć jedno głupie zaklęcie muszę dołączyć do gildii magów? WELL SCREW YOU! *włącza konsolę, showspellmakingmenu, enter*)
-Rzecz bardzo istotna dla cheaterów: głupie FormID, niezbędne do przyzywania obiektów, czemu nie można po prostu wpisywać zwykłego ID przedmiotu, tylko jakieś osiem trudnych do zapamiętania cyferek? :|
-Brak Morkowego klimatu, gdzie tutaj intrygi, gdzie tu suspens? Świat jest tam strasznie czarno-biały, "Imperium i Martinek być Cacy, Daedry być Be", etc... Przynajmniej choć trochę klimatu ma Mroczne Bractwo, No i Drżące Wyspy, mają taką unikalną atmosferę....
- Mała różnorodność broni, czyli Topory bronią obuchową, zanikł podział na długie i krótkie ostrza, brak włóczni, i Łuk będący jedyną bronią dystansową....
- Bug buga bugiem pogania, zwłaszcza jak się ma mnóstwo modów.... Cóż Morek też był "robaczywy", ale przynajmniej kulturalnie ostrzegał przed CTD.... Nawet zacząłem (Po dwóch sytuacjach kryzysowych) nazywać TES IV Buglivionem......
I once was an Adventurer, just like you. But then I took a fireball in my face.......
____________________________________________________
:twisted: Tako Rzecze Jarosław Wiesław!!! :twisted:

Tudzież Dur'zah Ammunsirnaabi, w PBFie.

karol1058
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 03, 2015 1:26 am

Re: Wady i Zalety

Postautor: karol1058 » wt lut 03, 2015 1:40 am

Zalety:
kolorystyka, animacje, system walki.

Wady:
wygląd postaci, nudna fabuła, niewiele broni do wyboru.
Znacie Vigrax?

Tyymons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt mar 31, 2015 2:55 pm

Re: Wady i Zalety

Postautor: Tyymons » wt mar 31, 2015 3:00 pm

Zalety: kolorystyka i animacje


Wróć do „Oblivion - Ogólne”



cron