TES IV: Oblivion

Awatar użytkownika
Bahamut
Administrator
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 1:50 pm

Re: TES IV: Oblivion

Postautor: Bahamut » sob kwie 30, 2011 8:47 am

Warnthor pisze:I to chyba jedyny wątek w którym nie jesteśmy supermenami...


Bo "supermanem" było się tylko w Morrowindzie, a i w Oblivionie po przejściu SI też jesteśmy niezłym nadprzyrodzonym bohaterem,

Spoiler:
Some people play Oblivion with 200+ mods. It is said that those people lost their minds through searching,downloading and testing thousands of thousands of mods. What they all try to accomplish is to create a perfect Oblivion which only exists for themself, their own world, their own Oblivion. Their harddisks full, their minds mad.

Awatar użytkownika
Warnthor
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: czw lut 17, 2011 3:03 pm
Lokalizacja: Możliwie najdalej

Re: TES IV: Oblivion

Postautor: Warnthor » sob kwie 30, 2011 5:55 pm

Bo "supermanem" było się tylko w Morrowindzie

Ale i tak ludzie woleli Viveka bo on jest sztucznym bóstwem a Nerevar tylko bohaterem. W dodatku Morrowind jest pełne niedowiarków i "Potężnych i Nieśmiertelnych" biedaków. Nic sobie z tego nie robili, jedynie "O tak, potężny Nerevarze jesteś największym bohaterem Morrowind... ale teraz dawaj kasę"
Obrazek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karta postaci: Warnthor Caloth

Awatar użytkownika
Czarny Wilk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 29, 2011 4:44 pm

Re: TES IV: Oblivion

Postautor: Czarny Wilk » śr cze 29, 2011 8:47 pm

Oblivion jest po prostu zbyt uproszczony i powtarzalny w stosunku do poprzedniej części. Morrowind miał w sobie to coś, chciało się "łazić" po tym świecie i odkrywać go, exprolować a w Oblivion tego nie ma ...

Plusy: ( Jest to tylko moja skromna opinia )

- W miarę duży świat
- Poprawiny system alchemii, walki w zwarciu i na dystans, poprawiona walka za pomocą walki
- Złożony świat sprawiający złudzenie żywego
- Poprawiony system dialogów i interfejsu
- Lepsza oprawa audiowizualna

Minusy:

- Powtarzalność lokacji
- Powtarzalność questów
- Brak odczucia uczestniczenia w fabule, gildii, frakcji i odgrywanej roli
- "Płytkie" zadania
- Kiepski główny wątek
- Dostosowanie umiejętności przeciwników do levelu bohatera
- Mało broni, pancerzy, itp
- Zbyt uproszczony system szybkiej podróży

Można by wymieniać wiele więcej ale nie oto do końca chodzi, gdyby Morrowind miał poprawioną grafikę i troszkę przystępniejszy interfejs oraz menu dialogów z pewnością przebił by Oblivion, jak dla mnie Morrowind jest lepszy ale w Oblivion jakoś się grało.

Czekajmy na Skyrim ...
Psy służą, wilki są wolne ...

Awatar użytkownika
Bahamut
Administrator
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 1:50 pm

Re: TES IV: Oblivion

Postautor: Bahamut » czw cze 30, 2011 9:44 am

- W miarę duży świat

W którym nie było co odkrywać bo level scaling całkowicie kontrolował spawn przedmiotów i potworów

poprawiona walka za pomocą walki

Que?
Btw o ile walka w Morrowindzie wydawała mi się badziewna, to w oblivionie była strasznie toporna

- Złożony świat sprawiający złudzenie żywego

...wypełnionego przez NPCków z różnymi stopniami upośledzenia, dominuje mudkrabus nastus kreatures, i ai niewidus corobicus, lepiej zorbili by już jakieś półszepty jak z gothicka

- Poprawiony system dialogów i interfejsu


You gotta kidding me, interfejs obliviona był tak nieunkcjonalny że żeby czegoś się doszukać trzeba było przeklikać się przez stado menusów gdy w MW rozstawialiśmy sobie wszystko jak chcieliśmy, a czym różni się system dialogów obliviona od morrowinda? Bo funkcjonują niemal że identycznie (nie uwzględniam tu voice actingu)


- Lepsza oprawa audiowizualna


2002 - 2006, pozatym grafika obliviona źle przetrwała próbę czasu, bo o ile w MW nadal wybija się ciekawy design do w oblivionie widzimy tylko postarzałą się technikę

Można by wymieniać wiele więcej ale nie oto do końca chodzi, gdyby Morrowind miał poprawioną grafikę

to sobie popraw masz masę modów na to
i troszkę przystępniejszy interfejs oraz menu dialogów z pewnością przebił by Oblivion, jak dla mnie Morrowind jest lepszy ale w Oblivion jakoś się grało.


Wara od interfejsu, bo ten z MW był idealny,
interface nie jest do patrzenia tylko do robienia i ustawiania, a powinno być sprawne i przejrzyste
Some people play Oblivion with 200+ mods. It is said that those people lost their minds through searching,downloading and testing thousands of thousands of mods. What they all try to accomplish is to create a perfect Oblivion which only exists for themself, their own world, their own Oblivion. Their harddisks full, their minds mad.

Awatar użytkownika
Czarny Wilk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 29, 2011 4:44 pm

Re: TES IV: Oblivion

Postautor: Czarny Wilk » czw cze 30, 2011 11:45 am

"W miarę duży świat"
- W którym nie było co odkrywać bo level scaling całkowicie kontrolował spawn przedmiotów i potworów

Dlatego napisałem w miarę

"poprawiona walka za pomocą walki"
- Que?
Btw o ile walka w Morrowindzie wydawała mi się badziewna, to w oblivionie była strasznie toporna

Ale lepiej mi się walczyło

" Złożony świat sprawiający złudzenie żywego"
- ...wypełnionego przez NPCków z różnymi stopniami upośledzenia, dominuje mudkrabus nastus kreatures, i ai niewidus corobicus, lepiej zorbili by już jakieś półszepty jak z gothicka

Dlatego pisze złudzenie żywego

"Można by wymieniać wiele więcej ale nie oto do końca chodzi, gdyby Morrowind miał poprawioną grafikę"

- to sobie popraw masz masę modów na to

Ja mówię o oryginałach, bez modów czyli to co twórcy nam zaserwowali

"i troszkę przystępniejszy interfejs oraz menu dialogów z pewnością przebił by Oblivion, jak dla mnie Morrowind jest lepszy ale w Oblivion jakoś się grało."

- Wara od interfejsu, bo ten z MW był idealny,
interface nie jest do patrzenia tylko do robienia i ustawiania, a powinno być sprawne i przejrzyste[/quote]

Dla mnie trochę za małe ikonki

PS: To była tylko moja opinia więc nie musisz odrazu tak po mnie jechać
PS2: Jeśli jest jakiś mod który wyłącza zwiększanie umiejętności potworów z naszym lv to daj linka
Psy służą, wilki są wolne ...

Awatar użytkownika
Bahamut
Administrator
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 1:50 pm

Re: TES IV: Oblivion

Postautor: Bahamut » czw cze 30, 2011 1:03 pm

Czarny Wilk pisze:"W miarę duży świat"
- W którym nie było co odkrywać bo level scaling całkowicie kontrolował spawn przedmiotów i potworów


" Złożony świat sprawiający złudzenie żywego"
- ...wypełnionego przez NPCków z różnymi stopniami upośledzenia, dominuje mudkrabus nastus kreatures, i ai niewidus corobicus, lepiej zorbili by już jakieś półszepty jak z gothicka

Dlatego pisze złudzenie żywego

Nawet do złudzenia temu daleko,

"Można by wymieniać wiele więcej ale nie oto do końca chodzi, gdyby Morrowind miał poprawioną grafikę"

- to sobie popraw masz masę modów na to


Ja mówię o oryginałach, bez modów czyli to co twórcy nam zaserwowali

Co nie zmienia że ten argument jest z dupy wzięty w 2002 morrowind miał bardzo dobrą grafikę (ludzi rajcowała woda oparta na pixel shaderze, bo nie wiem czy dobrze mówię ale to chyba była pierwsza gra która coś takiego zaserwowała), więc narzekanie na grafikę w starej grze jest głupie,

- Wara od interfejsu, bo ten z MW był idealny,
interface nie jest do patrzenia tylko do robienia i ustawiania, a powinno być sprawne i przejrzyste[/quote]
Dla mnie trochę za małe ikonki


Z tym akurat się zgodzę na wyższych rozdzielczościach faktycznie możne być to problem

PS: To była tylko moja opinia więc nie musisz odrazu tak po mnie jechać


Naaaach jeżdżenie to to raczej po oblivionie nie po tobie

PS2: Jeśli jest jakiś mod który wyłącza zwiększanie umiejętności potworów z naszym lv to daj linka


Wiesz mógłbym ale:
Do polskiej wersji raczej nie znajdziesz w pełni spolszczonego moda takiego typu (wiem że na CC robili spolszczenie pod Oscuro's Oblivion Overhaul) prywatnie wolałem grać na wersji angielskiej aby mody mi się nie krzaczyły (bo mody do jedyna pozytywna rzecz w oblivionie ;p)
Some people play Oblivion with 200+ mods. It is said that those people lost their minds through searching,downloading and testing thousands of thousands of mods. What they all try to accomplish is to create a perfect Oblivion which only exists for themself, their own world, their own Oblivion. Their harddisks full, their minds mad.

Awatar użytkownika
Sideways
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 2:00 pm

Re: TES IV: Oblivion

Postautor: Sideways » ndz lip 08, 2012 2:09 pm

Bahamut pisze:(bo mody do jedyna pozytywna rzecz w oblivionie ;p)


Ja tam znam jeszcze dwie pozytywne rzeczy - questy DB i Shivering Isles :) Szkoda tylko, że to pierwsze zaledwie do jednorazowego, no, ewentualnie dwukrotnego przejścia. Z SI było już lepiej, tak właśnie powinna wyglądać podstawka Obliviona, nareszcie były jakieś ciekawsze questy i mniejsza cukierkowość świata (szczególnie po stronie Dementii), a i New Sheoth nareszcie przypominało jakieś miasto (bo w Cyrodiil to same wioski właściwie były, zwłaszcza patrząc na rozmiary większości prawdziwych miast z Morrka).


Wróć do „Oblivion - Ogólne”



cron