Nowa Gildia- sugestie i pomysły.

Awatar użytkownika
JAAR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 116
Rejestracja: wt maja 20, 2008 11:11 pm

Nowa Gildia- sugestie i pomysły.

Postautor: JAAR » śr cze 22, 2011 5:35 pm

W tym temacie prosiłbym was o sugestie dotyczące pewnej sprawy. Otóż, od jakiegoś czasu dręczy mnie fakt, że w Tes IV nie ma gildii dla mrocznych postaci (poza Bractwem). Co więcej przeszukałem zasoby różnych serwisów poświęconych serii Tes i nie znalazłem nic co by mnie interesowało :|. Dlatego też wpadłem na pomysł by stworzyć własną organizację, której członkowie siali by strach w sercach mieszkańców Cyrodill, i przy których Mroczni Bracia i Siostry to całkiem wporzo ziomki ;) . Mówię tu o gildii zrzeszającej Łowców Czarownic oraz Inkwizytorów z całego Cesarstwa. Jak na razie jest to tylko pusta kartka papieru, na której planuję wypisać wszystko, co mod ten ma oferować. Niestety, z racji, że modyfikacja ta ma być dosyć rozbudowana obawiam się, że sam sobie z nim nie poradzę(głównie w kwestii skryptów).Dodatkowo cierpię ostatnio na przewlekły brak wolnego czasu, co dodatkowo utrudnia sprawę. Dlatego też szukam chętnych do pomocy przy Projekcie Van Helsing(mało oryginalna nazwa ale wymyśliłem ją na poczekaniu :P )

Tak jak wspomniałem na początku, jest ogrom kwestii, w sprawie których chciałbym usłyszeć od was opinie i ewentualne propozycje zmian. Jednakowoż jeżeli mają to być pomysły typu: "Daj se spokój bo i tak ci się nie uda" to dziękuję, postoję.Wprawdzie nie zajmowałem się moddingiem na poważnie więc mogę mieć z tym trudności, to jednak jeżeli ja tego nie zrobię to nikt nie zrobi(a przynajmniej nie tak jak chwiałbym aby to było zrobione :) ) Poza tym kiedyś musi być ten pierwszy raz, zwłaszcza, że bardzo mi na tym zależy.

No dobra, a oto te sporne kwestie.
1. Nazwa Gildii: Teoretycznie prosta sprawa, a jednak. Bo jak nazwać działająca w ukryciu grupę łowców czarownic(oraz nekromantów), oraz inkwizytorów których zadaniem jest zwalczanie wszystkich wynaturzeń pokroju daedr czy nieumarłych, a także misje szpiegowskie w miastach, w celu odkrywania tajemnych sekt.
Myślałem o Zakonie Cesarskim, ale brzmi to mało... ponuro ? Strasznie ? No nie wiem. Bardziej pasuje do organizacji zrzeszającej paladynów i kapłanów.

2. Siedziba: Tu się zaczynają schody. W ogólnych założeniach ma to być budynek budzący grozę na sam jego widok, podzielony na kilka stref(lochy, sala tortur+ izba przesłuchań, sale treningowe.magistrat, dormitoria,zbrojownia,biblioteka z aulą do celów szkoleniowych itp.) Ponadto ważny jest dla mnie dosyć ponury wystrój. Np. lochy chciałem urządzić w sposób, w jaki wyglądają kanały w Cesarskim mieście(z miejscami wydzielonymi na cele) bo typowe więzienie wydawało mi się za bardzo przytulne. O ile z wystrojem nie mam problemu, o tyle z wyglądem zewnętrznym całej budowli już tak. Nie wiem jaką teksturę muru wybrać aby wyglądało to najlepiej.Ogólnie budynek ten będzie miał raczej surowy wygląd(bez zbędnych ozdób, w końcu to miejsce kaźni i, dla niektórych, straszliwej śmierci). Jedno jest pewne. Drzwiami wejściowymi będą gigantyczne wrota(niekoniecznie Otchłani :) )
3. Wygląd postaci: Tu chciałem, aby członkowie gildii wyglądali wyjątkowo. O ile utajnieni inkwizytorzy i łowcy wyglądaliby jak zwykli mieszkańcy miast, o tyle w samym budynku przebywałyby wyłącznie postacie odziane w wyjątkowe szaty(z wyjątkiem szkolących nowych członków gildii mentorów, dla których czerwone szaty Mitycznego Brzasku wystarczyłyby w zupełności) .
Planowałem, aby pancerz łowcy czarownic był połączeniem ww. szaty z szatą Łowcy Czarownic z gry Disciples http://www.strategyplanet.com/disciples ... hunter.jpg
(długi ,ciemnoczerwony płaszcz z czarnymi i czerwonymi wykończeniami)i Van Helsinga(co jest chyba oczywiste ;) ). Elementem OBOWIĄZKOWYM byłby kapelusz z piórem(nie aż tak konieczne jak sam kapelusz) zasłaniający lekko oczy, oraz wysoki kołnierz chroniący szyję łowcy przed ukąszeniami wampirów.
Wszystko miałoby wyglądać mniej więcej tak http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/ ... ct08-1.jpg (tyle, że bez tylu niepotrzebnych bzdetów. Liczy się sam krój tego pancerza, bez tych czach na plecach czy tylu kieszonek na pasie)

Co do inkwizytora, to tak jak poprzednio bazowałbym głównie na stroju z gry Disciples 2 http://www.strategyplanet.com/disciples ... isitor.jpg (trochę mały ten obrazek, ale mam nadzieję, że wiadomo co i jak). W sumie to tak jak jest wygląda idealnie wg. mojej koncepcji.

No i jeszcze kwestia stroju dla głowy gildii, czyli Wielkiego Inkwizytora.http://www.strategyplanet.com/disciples ... isitor.jpg nie podoba mi się za bardzo więc sądzę, że ten pancerz trzeba by stworzyć ponownie z kombinacji kilku innych.

Strój mentorów opisałem wyżej więc tu bez problemu. Martwi mnie jeszcze tylko pancerz dla strażników stacjonujących w gildii. Chciałem, aby również wyglądali wyjątkowo. Na pewno ich twarze skryte by były pod takimi maskami, jakie nosili członkowie Mitycznego Brzasku,gdy atakowali Cesarza.Nie wiem jednak jaki pancerz byłby do tego odpowiednio mroczny. Zbroja pochodzenia Daedrycznego na kimś, kto działa w organizacji zwalczającej wspomniane demony ? I don't think so.

4. Pierwsze spotkanie, wstąpienie do gildii i wyrzucenie z niej: Tu właśnie nie wiem jak to wszystko ma się zacząć. Chciałem, aby nie było to tak proste jak wstąpienie do gildii wojowników czy zaczęcie kariery jako gladiator. Myślałem o czymś w stylu niespodziewanego spotkania(jak z Luckiem w Bractwie) po zabiciu pierwszego, dajny na to, wampira. W odpowiedniej chwili zjawiłby się inkwizytor(ech za dużo tych nazw, więc skrócę je tylko do Ink oraz ŁC, oki ? ;) ) . Potem gadka jak z Luckiem (czyli że podobało mu się, z jakim entuzjazmem i wprawą posłałeś kumpla Draculi na tamten świat, propozycja nie do odrzucenia no i oczywiście próba, czyli np. zdobycie kilku składników pochodzenia demonicznego lub nieumarłego i witamy w rodzinie), teścik i gotowe. Ważną sprawą jest, by nasza postać nie planowała kariery wampira, ponieważ(jeśli skrypty by na to pozwoliły) chciałbym, aby w przypadku krwiopijcy, zamiast przyjąć nas z otwartymi ramionami, stalibyśmy się celem ataków (coś jak na początku Tribunala w Tes III).
A co do warunków wyrzucenia to standardowe czyli okradanie/zabijanie członków gildii itp. Ponadto chciałem dodać kilka nowych powodów, dla których mieliby nas wykopać z gildii:
-zostanie wampirem(poza wylaniem zostalibyśmy uznani za nowy cel)
-zabijanie/uwalnianie więzionych w lochach siedziby nekromantów oraz okazów daedr i nieumarłych zamkniętych w klatkach w sali szkoleniowej(jako żywe eksponaty i przykłady istot z jakimi mierzą się Inkowie oraz ŁC)

5. Fabuła: Tu za wiele nie zdradzę, ponieważ nie chcę, aby ktoś podkradł mi gotowy scenariusz. W każdym razie 3/4 zabawy w Van Helsinga zajmowałby quest "Polowanie na czarownice" ,który wyglądałby identycznie jak "Złodziejstwo niezrzeszone" w Gildii Złodziei(polujemy na nekromantów i daedry. Po ubiciu określonej liczby i posiadaniu odpowiednio wysokiego stanowiska, otrzymywalibyśmy relikwie, czyli po prostu jakieś artefakty należące do legendarnych Inków i ŁC). Jedyne co mogę zdradzić to to, że z czasem dostaniemy naprawdę poważne zlecenia, kolidujące z misjami innych gildii(głównie MB) w tym np. zlikwidowanie... Vincenta i oczyszczenie Sanktuarium Bractwa. Nie wiem tylko, czy takie zabawy są możliwe. Czy mając zadanie od Bractwa z wyczyszczeniem Sanktuarium oraz tu, wymagające tego samego, nie zablokuje się gra i czy oba zadania zostałyby uznane za wykonane ?

6. Interakcja: I to jest właśnie sprawa najgorsza do załatwienia. Chciałbym, aby w gildii coś się działo. Mentorzy udzielający lekcji młodym Łowcom(nie muszą robić nic niezwykłego, wystarczy, że staliby za katedrą i nawijali np. o daedrotah czy innych dremorach), Inkwizytorzy torturujący heretyków(np. okładanie leżącego na pryczy delikwenta buławą lub ciskanie weń błyskawicami->bez śmierci przesłuchiwanego oczywiście), łowcy trenujący między sobą lub walczący z manekinami(coś jak gladiatorzy w podziemiach Areny->to dałoby się załatwić)strażnicy patrolujący korytarze oraz dozorujący Wielkiego Ognia(miejsce spalania wszystkich heretyckich ksiąg->zapomniałem wspomnieć ?) to właśnie to co chciałbym, aby udało się zrobić. Ale czy się uda ? Tego nie jestem pewien.

No dobrze to na razie tyle. Jeśli ktoś miałby sugestie lub rady co do wykonania, to walcie śmiało. Każdy pomysł jest dla mnie na wagę złota(no może poza tym, aby sobie dać spokój :) ) Na tym kończę, bo gdybym chciał opisać wszystko dokładniej, post ten zająłby pewnie ze 3 strony.
Feel the Power of TOASTY Obrazek

Awatar użytkownika
Kosmo
Moderator
Moderator
Posty: 87
Rejestracja: sob paź 30, 2010 3:30 pm

Re: Nowa Gildia- sugestie i pomysły.

Postautor: Kosmo » śr cze 22, 2011 6:42 pm

  1. Ci łowcy pracują dla cesarza? (w sensie czy są czymś w rodzaju rycerzy Cesarstwa?) Bo Zakon Cesarski to już raczej kojarzy się z Legionem Cesarskim :|
  2. Co do budynku, najlepiej by było, gdyby był podziemiu, najlepiej jakaś wyglądająca na opuszczoną jaskinia, a potem zabudowania Łowców :D (w końcu mają być w ukryciu...), oszczędziło by ci to problemu jak ma wyglądać z zewnątrz, ale jeżeli już to jeśli nie masz problemów z modelami 3d to coś na wzór Oswaroth z Two World :P (jak znajdę to podeśle screeny).
  3. Co do stroju to możesz zastosować wzór z Gothic'a, im wyższa ranga tym więcej bajerów na zbroi. Co do zbroi strażnika może coś podobnego do tego, wersja z kolorem?
  4. A gdyby tak dodać nowy artykuł do Czarnego Rumaka, że ktoś tam ktoś chce, aby zabić takiego i takiego wampira przez zemstę,a gdy nasz bohater się tego podejmuje i odnajduje kryjówkę wampira na miejscu widzi tylko zwłoki wampirzaka i Łowcę nad nim i za to, że podjąłeś się jego odnalezienia i zabicia on ciebie zaprosi do gildii? (mam gammę pomysłów, bo sam robiłem kiedyś podobnego moda, tyle, ze do morka i miał to być mały quest, niestety leży teraz gdzieś w odmętach mojego komputera :lol: )
Obrazek

Awatar użytkownika
JAAR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 116
Rejestracja: wt maja 20, 2008 11:11 pm

Re: Nowa Gildia- sugestie i pomysły.

Postautor: JAAR » śr cze 22, 2011 9:03 pm

Jak wspomniałem są to jedynie założenia, więc nie wszystko jeszcze jest ustalone, bo wielu rzeczy nie będę umiał(lub po prostu nie da się) zrobić. Toteż niektóre aspekty mogą ulegać większym lub mniejszym zmianom. Nie wszytko także udało mi się opisać słowami, by brzmiało to zrozumiale,więc postaram się sprostować ewentualne wątpliwości.
A więc do roboty

Ci łowcy pracują dla cesarza? (w sensie czy są czymś w rodzaju rycerzy Cesarstwa?) Bo Zakon Cesarski to już raczej kojarzy się z Legionem Cesarskim


Tak, pracują, ale Cesarz nie ma nad nimi (w przeciwieństwie do np. Ostrzy) władzy. Są trochę jak magowie bitewni z gildii magów, z tą różnicą, że stosują zgoła inne metody działania.Mogą się wydawać źli, ale to mylne przypuszczenie. Prawda, ich metody są kontrowersyjne, ale skuteczne. Ci goście robią to do czego zostali stworzeni kierowani fanatycznym zapałem. A co do ich tajności to trochę źle to ująłem. Oni są jak Ostrza. Wiadomo, że istnieją, ale nikt nie wie kim są, co dodatkowo potęguje obawę wśród ludzi(nigdy nie wiadomo z kim rozmawiasz). Jak to ktoś powiedział:

"ich wrogiem staje się ten, kto nie budzi ich zaufania"


Co do budynku, najlepiej by było, gdyby był podziemiu, najlepiej jakaś wyglądająca na opuszczoną jaskinia, a potem zabudowania Łowców :D (w końcu mają być w ukryciu...), oszczędziło by ci to problemu jak ma wyglądać z zewnątrz, ale jeżeli już to jeśli nie masz problemów z modelami 3d to coś na wzór Oswaroth z Two World :P (jak znajdę to podeśle screeny).


Myślę jednak, że takim kozakom nie godzi się chować po jaskiniach, chociaż pewna cześć ich siedziby(np. lochy czy izba tortur planowana była pod ziemią(coby nie było słychać wrzasków przesłuchiwanego :twisted: ). A co d grafiki 3d, cóż, nie jestem jakimś tam ekspertem w tej dziedzinie, ale jakiś prosty budyneczek udałoby mi się sklecić.I o to właśnie chodzi. Siedziba ma być prosta, ale budząca grozę.

Co do stroju to możesz zastosować wzór z Gothic'a, im wyższa ranga tym więcej bajerów na zbroi. Co do zbroi strażnika może coś podobnego do tego, wersja z kolorem?


W kwestii stroju łowcy czarownic to będę starał się trzymać mojego projektu. Jeżeli jednak okaże się on niewykonalny, to wtedy się zastanowię. Jednak całkiem ciekawy jest ten czarny kostium. Może dla strażnika niekoniecznie by pasował(chociaż musiałbym zobaczyć to cudeńko w akcji aby powiedzieć coś więcej), ale już jako kostium Wielkiego Inkwizytora byłby jak znalazł.

A gdyby tak dodać nowy artykuł do Czarnego Rumaka, że ktoś tam ktoś chce, aby zabić takiego i takiego wampira przez zemstę,a gdy nasz bohater się tego podejmuje i odnajduje kryjówkę wampira na miejscu widzi tylko zwłoki wampirzaka i Łowcę nad nim i za to, że podjąłeś się jego odnalezienia i zabicia on ciebie zaprosi do gildii? (mam gammę pomysłów, bo sam robiłem kiedyś podobnego moda, tyle, ze do morka i miał to być mały quest, niestety leży teraz gdzieś w odmętach mojego komputera


Niekiepskie. Myślę, że byłoby to łatwiejsze do realizacji niż mój pierwotny projekt. Ale wydaje mi się ,że ten sposób dostania się do gildii jest za łatwy. Pomyśl, czy przyłączyłbyś kogoś do gildii tylko dlatego, że odnalazł twojego człowieka po skończonej robocie ? Gdyby ocalił mu życie to jeszcze byłby powód. W moim pomyśle chodziło, by nasza postac wykazała, że też służy sprawie Cesarstwa przyczyniając się do redukcji zagrożenia ze strony, kultystów i innego demonicznego dziadostwa. W każdym razie twoja propozycja na pewno się przyda do jakiegoś questa.

Dobrze. W razie kolejnych wątpliwości, pytajcie. Postaram się oświecić was w kwestii tej gildii najlepiej jak będę mógł.
Feel the Power of TOASTY Obrazek

Awatar użytkownika
Kosmo
Moderator
Moderator
Posty: 87
Rejestracja: sob paź 30, 2010 3:30 pm

Re: Nowa Gildia- sugestie i pomysły.

Postautor: Kosmo » czw cze 23, 2011 12:08 am

1. To może po prostu "Inkwizycja", po co się bawić w wymyślne tytuły skoro można dać takie proste :lol: ?
2. Może zamek w skale z elementami Oswaroth? :)
4. No to można inaczej " [...]za to, że podjąłeś się jego odnalezienia i zabicia on" każe nam spotkać się w takim i takim miejscu i daje nam jakiegoś questa (np. wyręcz łowcę w robocie, za co on pozwoli nam się spotkać z wielkim inkwizytorem, a dopiero on nas przyjmie, bądź da kolejnego questa :P )
Obrazek

Awatar użytkownika
Bohdan
Sługus
Sługus
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 8:16 pm

Re: Nowa Gildia- sugestie i pomysły.

Postautor: Bohdan » czw cze 23, 2011 6:55 pm

może zrobić jeszcze organizacje czarownic i kultystów do tępienia a i może jakieś nowe bestyjki np strzygi
Tak mówią norskie legendy


Wróć do „Oblivion - Construction Set”



cron