OblivionReborn - poradnik

JanEP09

OblivionReborn - poradnik

Postautor: JanEP09 » ndz sty 16, 2011 12:41 pm

W tym poradniku zamierzam pokazać, jak łatwo uruchomić i korzystać z obecnie najlepszego pluginu, rozszerzającego możliwości TES IV: Obliviona o funkcję multiplayera. Modyfikacja ta nazywa się Oblivion Reborn (OR), i jest tworzona przez studio QWERTY Games. Ich strona znajduje się pod tym adresem: http://www.qwerty-games.com Zaś teraz nastąpi przejście do głównej części poradnika:

Przede wszystkim, należy się upewnić, czy mamy grę spatchowaną do najwyższej wersji, którą obecnie jest: 1.2.0416 - jeżeli nie, pobieramy i instalujemy patcha.

Również, jeżeli nie posiadamy frameworka o nazwie OBSE (OBlivion Script Extender), pobieramy i rozpakowujemy (także do głównego katalogu) jego najnowszą wersję, najlepiej stąd: http://obse.silverlock.org


1. W pierwszym kroku należy pobrać wtyczkę, najlepiej stąd: http://www.qwerty-games.com/index.php/downloads/category/2-oblivionreborn-alpha Oczywiście pobieramy zawsze najnowszą wersję.

2. Wypada teraz paczkę rozpakować i zainstalować. Wypakowujemy więc archiwum do głównego katalogu, w którym zainstalowany jest Oblivion (nie do katalogu Data, lecz do nadrzędnej lokacji, w tym wypadku zawierającej plik Oblivion.exe)

3. Po rozpakowaniu paczki, uruchamiamy launcher Obliviona, i w okienku Pliki Danych (Data Files) zaznaczamy dwukrotnie OblivionReborn.esp :
Obrazek

4. Wracamy do głównego katalogu Obliviona, aby zedytować ulubionym edytorem tekstowym plik o nazwie realmlist.wth (który powinien się pojawić po rozpakowaniu OR). Odpowiada on za to, iż gra wie, z jakim serwerem się połączyć (inaczej, jest listą adresów serwerów dla OR). Domyślnie plik musi mieć taką zawartość:

Kod: Zaznacz cały

1
127.0.0.1 42427

I tak powinien wyglądać - pierwsza cyfra to liczba porządkowa, oddzielająca poszczególne adresy serwerów, druga sekwencja to adres IP serwera, zaś trzecia to jego port.
Dowolne serwery możemy znaleźć tutaj: http://www.qwerty-games.com/forums/viewforum.php?f=9 (ważne jest, aby serwer był zgodny z wersją OR, którą posiadamy)
Kiedy już wybierzemy swój serwer, przechodzimy do pliku realmlist.wth, i za adres IP i port w 1 dziale wstawiamy dane naszego serwera, na przykład:

Kod: Zaznacz cały

1
68.156.90.212 42427

I to na razie wszystko, oczywiście serwery możemy dowolnie wybierać i zmieniać. Co jest ciekawe, niektóre serwery wymagają narzędzia sieciowego VPN, o nazwie Hamachi.

5. Teraz uruchamiamy grę Oblivion, z poziomu OBSE (obse_loader.exe) i wczytujemy nasz dowolny save. Następnie kierujemy się do Cesarskiego Miasta (Imperial City), do dzielnicy o nazwie Zielona Droga Cesarska (Green Emperor Way), tam, gdzie znajduje się wieża.

6. Przy jednym z wejść powinien czuwać specyficzny gość, o nazwie Lord Drakus. Musimy do niego zagadać, aby zmusić grę do połączenia się z serwerem i rozpoczęcia trybu multiplayer. Gdy to się stanie, dowiemy się, czy OR udało się połączyć z serwerem, czy też nie. Jeśli nie, może to oznaczać, że serwer jest wyłączony, nie istnieje lub źle wpisaliśmy jego dane. Zaś, jeżeli wszystko się uda, przechodzimy do świata OblivionReborn - zaczynamy grę z innymi graczami!

7. Jeżeli pojawiły by się jakiekolwiek inne problemy, np.
  • Lord Drakus się nie pojawia/nie ma go - Sprawdzamy, czy aby na pewno plik OblivionReborn.esp jest załączony w opcjach Plików Danych.
  • Nie można się z niczym połączyć - sprawdzamy ustawienia firewalla i programu antywirusowego
  • Połączenie jest przerywane, "zacina" się - optymalizujemy sieć, wyłączając zbędne programy i usługi, wstrzymując także wszelakie pobierania plików.

Jeżeli mimo tych porad, OR nie zechce z nami porządnie współpracować, ratunkiem jest program OR:Express, który można pobrać tu: http://www.qwerty-games.com/index.php/downloads/category/1-oblivionreborn-support
Jest to autonomiczny klient, który pomaga się łączyć z serwerami OR. Jego obsługa jest bardzo prosta.

I to by było na tyle - oczywiście na razie, w pierwszej wersji poradnika.

Wróć do „Oblivion - Mody”