Postać idealna - poradnik

Awatar użytkownika
Tolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lip 08, 2008 4:03 am

Postać idealna - poradnik

Postautor: Tolek » wt lip 08, 2008 5:40 am

"Now... Make me feel it! Make me feel alive again!!!"

Awatar użytkownika
Snusmumriken
Administrator
Administrator
Posty: 225
Rejestracja: sob mar 15, 2008 8:09 am

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: Snusmumriken » wt lip 08, 2008 9:44 pm

offtop ;] :

Dael - nadal sie tu obija...
Voytas - zaginal razem z I.G.D.
Bdraq - zakochal sie i przepadl :P

i do rzeczy...

poradnik w sam raz na stronke
jesli nie chcesz na glownej, to daj znac...

dodaktowo ciagle szukamy "redaktorow" -> szczegoly w przyklejonym temacie...

Awatar użytkownika
Tolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lip 08, 2008 4:03 am

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: Tolek » wt lip 15, 2008 9:40 pm

Nie mam nic przeciwko wrzuceniu artykułu na stronę. Kiedyś Dael zrobił ze mnie moda na forum w dziale Alchemia, to były czasy ;) całymi dniami na forum siedziałem. Chociaż przeważnie w off topicu ze starą gwardią (nie ma to jak Story o psychodelicznym smoku). Forum zostało zamknięte i buka. A teraz nie miałbym czasu żeby być redaktorem, poza tym mam sporo doświadczenia, ale trochę zapomniałem - kilka lat przerwy od Morrowinda robi swoje, a teraz nie mam czasu grać. Raz na kilka dni wpadnę na forum i coś napiszę... Cya.

Snusmumriken - ty byłeś na starym forum? Dawno to było, nie pamiętam... Jak coś, pamiętasz mnie :P? Miałem ksywę Toluś...
"Now... Make me feel it! Make me feel alive again!!!"

Awatar użytkownika
Snusmumriken
Administrator
Administrator
Posty: 225
Rejestracja: sob mar 15, 2008 8:09 am

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: Snusmumriken » wt lip 15, 2008 11:31 pm

Tolek pisze:Snusmumriken - ty byłeś na starym forum? Dawno to było, nie pamiętam... Jak coś, pamiętasz mnie :P? Miałem ksywę Toluś...


byłem, ale jako Dael 8-)

Awatar użytkownika
Tolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lip 08, 2008 4:03 am

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: Tolek » śr lip 16, 2008 1:41 am

Yy! Siema :). Trzeba było tak od razu :P.
Co do tematu:
Kilka porad odnośnie ekwipunku postaci - jeśli chcemy stworzyć własną broń (zaklinanie), musimy mieć 2 elementy: Bardzo potężną broń - najlepiej daedryczną... Z jednoręcznych najlepsza katana, z dwuręcznych Dai - Katana lub dwu-ręczny daedryczny topór (jest w tej jaskini, w której pochowano Norda wraz z jego słynnym, nie wyróżniającym się niczym poza nazwą toporem - "Pocałunkiem sztormu". Teraz przyda nam się bardzo potężna dusza, która zapewni nam zasoby magii w broni - jest to konieczne, bo będziemy szybko wyczerpywać zasoby ze względu na potężny efekt. Takie dusze mają tylko Vivek i Almalexia - tego pierwszego odradzam zabijać, jeśli nie ukończyliśmy głównego wątku (jest on nam potrzebny - zabijemy, nie zdołamy wykonać). Potem można :). Po przejściu Tribunala pojedynkujemy się też z Almalexią - ma ona jeszcze potężniejszą duszę, niż Vivek... By schwytać takie potężne dusze, trzeba mieć Gwiazdę Azury (po wykonaniu misji u tej bogini otrzymujemy Gwiazdę w nagrodę).
Teraz pozostaje przygotować komponenty - nie wyłączając ogromnych pieniędzy - i iść do zaklinacza (lepiej nie ryzykować, zaklinając samemu). Wybieramy najlepsze dla nas efekty - najprościej obrażenia na atakowanego przeciwnika, ale można swobodnie kombinować, w zależności od gustu :).
Druga sprawa - obok broni - to tarcza. Ciekawostka: TARCZĘ MOŻEMY NOSIĆ ZAWSZE! Nawet mając broń dwuręczną! Tzn. wtedy nie mamy tarczy w ręku i nie możemy blokować ciosów, ale tarcza jest zaekwipowana i działają na nas np. rzucone na nią czary. Najlepszą do tego tarczą jest Daedryczna Pawęż - ma ona największą pojemność, ale trudno ją zdobyć... Do czasu zdobycia jej wystarczy zwykła daedryczna tarcza. Mając tarczę, zdobywamy klejnot Złotej Świętej (nawiasem mówiąc, tylko w zwłokach złotej świętej można znaleźć Daedryczną Pawęż, ale trzeba mieć sporo farta i dużo łazić po jaskiniach i ruinach, w których Złote Święte bytują). Ja osobiście rzuciłem na tarczę stały efekt Przywrócenie zdrowia 6 pkt. i coś jeszcze... Życie regenerowało się w zadowalającym tempie, polecam ten zabieg innym!
Do tego, warto mieć Amulet Lewitacji - Wspaniały Amulet zaklęty na kilka pkt Lewitacji na stałe. W połączeniu z dużym bonusem do szybkości, jest to bardzo wygodny sposób podróżowania. Wystarczy założyć, i latamy :D.
Poza tym, by unieść nasz ekwipunek oraz łupy radzę znaleźć cały zestaw Wspaniałych ubrań, i zakląć go od zera, do maksymalnej dostępnej dla danej części garderoby liczby bonusu do siły na stałe, korzystając z duszy Złotej Świętej lub Lunatyka. Po wykonaniu tego na spódnicy, szacie, spodniach i koszuli (i tak widać tylko szatę) jesteśmy niczym Pudzian. A dlaczego losowa liczba bonusu zamiast stałej wartości? Ponieważ, gdy zakładamy taki ciuch, liczba jest losowana, i można wkładać i zdejmować na zmianę, aż do uzyskania zadowalającej nas wartości. Ta metoda umożliwia prawie dwa razy lepszy bonus do siły, niż normalnie.
Do tego jako zbroję polecam Smoczy Kirys lub Zbroję ze Skóry Hircyna - grając Bretonem - Wojownikiem decyduje się na tę drugą, uzyskując 100% odporności na magię, natomiast Nordem - Magiem liczę na odporność na pojedyncze żywioły, wybieram więc Smoczy Kirys. Na korzyść Skóry Hircyna działa jednak fakt, że jest lżejsza... Dla wyjaśnienia: Smoczy Kirys w krasnoludzkim posterunku w zatopionym w morzu na południe od Ebonhart, a skóra Hircyna w szafie w komnatach Tela Fyra. Próba kradzieży jednej z nich wymaga możliwości otwierania zamków o maksymalnym poziomie (100).
Na nogi nic innego, jak Buty Oślepiającej Szybkości - ze względu na odporność na magię, efekt oślepienia na nas nie działa (albo działa tylko trochę - mamy wtedy ciemniejszy ekran - ale wystarczy zwiększyć jasność w opcjach). Te buty dają nam takiego kopa, że masakrują... Opis zdobycia w Questach Pobocznych na stronie - bodajże trzeba jedną kobitę eskortować...
Ciąg Dalszy Nastąpi. Nara :P
"Now... Make me feel it! Make me feel alive again!!!"

Awatar użytkownika
mikki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 23, 2009 4:25 pm

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: mikki » sob lut 14, 2009 4:26 pm

To się nazywa wyczerpujący i zadowalający ciemne masy takie jak ja poradnik! Dzięki!

Awatar użytkownika
Sebastian
Starszy
Starszy
Posty: 381
Rejestracja: pt maja 23, 2008 8:37 pm
Lokalizacja: Veyond Caves

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: Sebastian » ndz lut 15, 2009 1:15 pm

Nie interesuję się zbytnio zaklinaniem, ale zamiast do ubrań dać siłę można dać lekkość co da taki sam efekt. Nie wiem tylko czy to tańsze czy droższe od podwyższenia współczynników. :ugeek:
Jestem miłym fanem The Elder Scrolls Morrowind, Oblivion oraz Skyrim :)

Awatar użytkownika
Chael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 8:27 pm

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: Chael » pn kwie 13, 2009 9:47 pm

Cóż, trochę się spóźniłem w pisaniu, ale jestem tu nowy. :p

Co do daedrycznych broni lub zdobywania pawęży (przedmiotu o największej liczbie ładunków w grze) to nie trzeba biegać po ruinach, otóż jest pewien grobowiec, w którym są daedry (dokładnie respią się 4 daedry i 1 umarlak, do którego zwykle trzeba otworzyć drzwi więc nie trzeba sobie zawracać nim głowy). Grobowiec ów jest tuż obok Caldery, a żeby do niego dojść należy, będąc pomiędzy budynkiem kowala-norda a posiadłością Ghorak, wyjść kilka kroków dalej i skierować się idealnie w lewo. Ten grobowiec jest także idealnym miejscem do zdobywania majątku dla bardziej doświadczonych postaci, gdyż rzeczy ze Złotego Bóstwa lub Dremor są zwykle bardzo cenne, zaś by potwory pojawiły się ponownie wystarczy usuwać zwłoki, wyjść z grobowca i można od razu wejść.
Przypominam także, że takie rzeczy najlepiej sprzedawać Młokosowi-Pełzaczowi (5000 kasy), będącemu akurat w Calderze lub Krabowi Błotnemu-Krabowi Błotnemu (10 000 kasy), będącemu na malutkiej wysepce w połowie drogi między Vivek a Tel Branora, tuż obok daedrycznych ruin na mapie szczegółowej, i nieco na północny wschód od ruin dwemerowo-daedrycznych już z nazwą na mapie głównej; ze względu na wygląd zwykłego Kraba Błotnego, a nawet identyczną nazwę radzę uważać będąc na tamtejszych obszarach, aby go nie zabić (ja osobiście użyłem obok niego oznaczenia, ale chyba kiedyś odznaczę to).


Skoro już o zdobywaniu kasy, mam sposób i dla postaci mało doświadczonych, nie radzących sobie z daedrami. Już w pierwszym dniu przygody można zaczynać zarabiać kokosy, w porównaniu do głupich kradzieży, sztuczek alchemicznych, zagrabianiu jaskiń itd.

1.Sposób - najlepiej u kowali lub alchemików (głównie chodzi o tą w Balmorze) przekupić ich, by lubili jak najbardziej (najlepiej na 100) i kupować rzeczy odnawiające się u nich (strzały lub młotki płatnerskie, u alchemiczki w Balmorze nawet wampirze pyły), a potem sprzedawać za większą cenę; przypominam, że niektórzy są bardziej skuteczni (ze względu na postać i rasę). Sposób jest na początku powolny, ale kilka chwil później dany sprzedawca ma już dużo danego "materiału" (np. ktoś ma 20 amatorskich młotków płatnerskich, kupisz je, sprzedasz i postać ma już ich 40, i tak dalej, czyli ilość powiększa się do wielkich liczb). Ogołacanie tych sprzedawców w ten sposób szybko powiększa także umiejętność handel, a odbywa się szybciej, jeśli ma się dużo kasy (można zakupić, a następnie sprzedać większą ilość, co oznacza większą różnicę cen). Gdy się używa tego sposobu radzę nie obniżać/podwyższać ceny do takiej, że trzeba sporo klikać myszką, gdyż jest to tylko strata czasu (i niszczenie myszki :D), a okropnie mała różnica i ryzyko przesadzenia w zaokrąglaniu ceny.
2.Sposób - ten sposób jest znacznie skuteczniejszy i na pewno nie okaże się męczący, jednak wymaga czekania całych dni (w grze oczywiście), ale to żadna strata. Proces odbywa się w Calderze, gdyż to tu jest nasz kupiec Młokos-Pełzacz, kupujący po całkowitej cenie :]. Na początku u kowala norda należałoby namnożyć mu jego zasobów strzał (i tylko strzał-Pełzacz nie kupuje młotków płatnerskich), a potem kupować (najlepiej obniżając cenę) i sprzedawać naszemu kupcowi w posiadłości Ghorak. Gdy Młokosowi się kończy kasa należy czekać całe 24 godziny, aby odnowił się jego majątek. ;)

Jest jednak jeszcze kosmiczny sposób, który także można wykorzystać do zarabiania kasy. Dotyczy on alchemii, ale nie zwykłej, tylko "kosmicznej". :D
W celu jego poznania zapraszam do tematu stworzonego przez użytkownika Tolek, pt. "Alchemia".

Glerzis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 20, 2008 11:04 pm

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: Glerzis » wt cze 16, 2009 2:34 pm

Moim zdaniem łatwo zwiększyć osobowość, a szczególnie szzybkość.
Tolek pisze:Do tego, warto mieć Amulet Lewitacji - Wspaniały Amulet zaklęty na kilka pkt Lewitacji na stałe. W połączeniu z dużym bonusem do szybkości, jest to bardzo wygodny sposób podróżowania.

Ten amulet nie dawał przypadkiem 10pkt lewitacji na 30sekund?
Z tego co jednak widzę uważasz, że szybkość trudniej jest podnieść bo ciągle latasz. : p


Jeśli chodzi o zaklinanie to u zaklinaczy nie zrobi się naprawdę dobrych itemów choćby dlatego, że koszty zaklinania nawet u najtańszego zaklinacza są ogromne.
Fakt są itemki warte nawet kilkaset tysięcy smoków, ale handlarze mają co najwyżej 10k złota.
Raczej wątpię żeby komuś się chciało cisnąć przycisk " - " żeby zmniejszyć wartość itemu, tak, aby dało się go sprzedać.

Ale do rzeczy; na szybki bez duźego wysiłku zarobek i stworzenie itemów z silnym efektem magicznym małym kosztem mam banalne sposoby.


-Zarobek: trzeba mieć zwykłe (średni) klejnoty duszy (im więcej ich mamy tym więcej zarobimy) coś do rzucania zaklęcia "chwytanie dusz" oraz umiejętność zabicia deadry z ładunkiem duszy 100pkt (np młokos, dremora).
Idziemy do Caldery, do grobowca, o którym pisał Chael i łapiemy dusze np młokosów.
Zwykły klejnot duży z taką duszą zyskuje wartość 4000 złota.
Wracamy do Caldery i tam sprzedajemy te klejnoty za +4k złota.
Szybko można się tak dorobić.
Ogólnie zwiększanie um. handlu (z tym to tak średnio) i perswazji pozwala na korzystne transakcje i wyciąganie danych.


-Zaklinanie:
(Wymagany Tribunal)
Potrzeba nam minimum z 4 pierścienie z pojemnością najlepiej 60pkt i tyle samo klejnotów dusz z duszami +20pkt ładunku oraz item, duszę i zaklęcie/a, z których chcemy stworzyć potężny item.

Znajomość dowolnego zaklęcia premiującego/obniżającego/przywracającego dowolny atrybut pozwala tworzyć takie same zaklęcie/przemiot z dowolnym atrybutem.
Identycznie jest z umiejętnościami.

Więc:
Uczymy się dowolnego zaklęcia premiują umiejętność (jedyne miejsce, w którym można to zrobić jest twierdza smutku, pierwsza lokacja w budynkach są odpowiedni nauczyciele), tworzymy lub zlecamy zaklinaczowi zrobić pierścień premii +100pkt zaklinania na 2/3sekundy.
Używamy tego pierścienia po czym szybko włączamy okno postaci (w takim przypadku świat gry się zatrzymuje), i w ten sposób mamy na chwilę +100pkt zaklinania.
Tworzymy kolejny taki sam pierścień lecz z dłuższym czasem trwania (o ok. sekunde dwie).
Używamy kolejno pierścieni od najdłuższego do najkrótszego czasu trwania, aby przez jak najdłuższy czas mieć +200pkt zaklinania.
Dzięki temu można stworzyć pierścień o dłuższym czasie trwania od poprzednio utworzonego... i powtarzamy te czynności, aż przez moment osiągniemy jak najwyższą ilość tej umiejętności i...
można przystępować do tworzenia porządanego itema.



Trochę się rozpisałem, ale chciałem opisać te sposoby w miarę dokładnie.

Awatar użytkownika
REDSUN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 04, 2010 4:08 pm

Re: Postać idealna - poradnik

Postautor: REDSUN » wt kwie 05, 2011 8:00 pm

Moim zdaniem najlepsza rasa to redgard poniewarz ma umiejętność adrenalina co przez 60 sek. dodaje nam szybkość,siłe,wytrzymałość i pare innych


Wróć do „Morrowind - Ogólne”



cron