OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Lothar » ndz sie 31, 2008 4:43 am

Oficjalna strona projektu:: http://openmw.snaptoad.com

OpenMW jest próbą reimplementacji silnika Morrowind'a tak, by korzystał tylko z OpenSource'owych bibliotek. Mówiąc prostym językiem - nowy exe'c dla Morka :-P Wczesne wersje dla Linux'a (0.1, 0.2 i 0.3) oraz Windows'a (0.3) można już pobrać z oficjalnej strony i przetestować (o ile uda wam się to odpalić), jednak jest to tak wczesne stadium produkcji, że aktualnie można co najwyżej pozwiedzać niektóre lokacje i popodziwiać modele z gry. Jako, że OpenMW ma za zadanie zastąpić tylko pliczek wykonywalny Morrowind'a, do włączenia WYMAGANA jest oryginalna gra (i tutaj pojawia się problem, bowiem trzeba się sporo napocić, aby odpalić aktualną wersję na polskim Morrowind'zie... a przynajmniej ja musiałem :-p). Finalna wersja (której na pewno nie ujrzymy przed przyszłym rokiem) ma w pełni wspierać wszelkie mody, dodatki itp., innymi słowy ma zachowywać się niemal identycznie jak oryginalny Morrowind.
W tym momencie u wielu z Was pojawiło się zapewne pytanie w stylu - "jaki jest w ogóle sens tego wszystkiego?" No cóż, zwykły gracz prawdopodobnie nie zauważy większych zmian, poza większą stabilnością, płynnością gry, czy usprawnionym interface'm. Jednak nadmienić należy, iż za wyświetlanie grafiki w OpenMW odpowiadać ma doskonałej jakości OpenSource'owy engine (mogący z powodzeniem konkurować z drogimi, komercyjnymi silnikami) zwany Ogre3D, dający naprawdę gargantuiczne możliwości.
Dla tych, którzy o Ogre3D nigdy nie słyszeli - małe informacje - silnik stworzony został przez profesjonalistów, którzy prędzej siedzieli (w większości dalej siedzą) w branży gier komputerowych oraz nowych technologii graficznych. Sam engine jest bardzo elastyczny, oraz multiplatformowy (bez problemu współpracuje z Windows, Linux, MacOS i innymi systemami), wspiera najnowsze technologie graficzne, obsługuje zarówno OpenGL jak i DirectX (Ogre 1.6 potrafi współpracować z api DirectX 10). Bez większych problemów można do niego podpiąć biblioteki audio, fizyczne, AI itp., w kilka godzin przemieniając go w pełnowartościowy engine do gier :-P Dlatego też powstaje na nim kilka komercyjnych produkcji (Jack Kane, Legend of Beowulf, Pacific Storm, Heretic Kingdoms: Reluctant Hero, MotorM4X). No, ale moje ględzenie ględzeniem, a przydałoby się pokazać chociaż namiastkę możliwości Ogre'a. Zatem proszę bardzo:
http://www.ogre3d.org/gallery/albums/al ... eviewA.jpg
http://www.ogre3d.org/gallery/albums/al ... 3_1024.jpg
http://www.ogre3d.org/gallery/albums/al ... 3_1024.jpg
http://www.ogre3d.org/gallery/albums/al ... 6_1024.jpg
http://www.ogre3d.org/gallery/albums/al ... 7_1024.jpg
http://www.ogre3d.org/gallery/albums/al ... shot03.jpg
http://www.ogre3d.org/gallery/albums/al ... shot02.jpg
Oficjalna strona: http://www.ogre3d.org
Jak widać na załączonych obrazkach - Ogre3D możliwości ma spore 8-)
A jaki z tego morał? Już spieszę z odpowiedzią - morał jest taki, iż (kiedy już OpenMW zostanie ukończony, a może i nawet wcześniej) dodanie takich bajerów jak realistyczna fizyka, poruszająca się na wietrze trawa, motion blur, parralax mapping, occlusion mapping, czy innych efektów graficznych, o nazwach zakręconych jak świński ogon, nie będzie stanowiło większego problemu i (w przeciwieństwie do MGE) nie odbije się zbyt mocno na ilości FPS'ów... z dostępem do kodu źródłowego, nawet dodanie trybu Multiplayer nie będzie aż tak bardzo trudne - żyć nie umierać :roll:
A tutaj garstka screen'ów z aktualnej wersji:
http://openmw.snaptoad.com/shots/.
http://openmw.snaptoad.com/shots/third/ ... ts_ok1.jpg
http://openmw.snaptoad.com/shots/second/02_cell_2.jpg
http://openmw.snaptoad.com/shots/third/ ... ts_ok3.jpg
http://openmw.snaptoad.com/shots/third/09_sud03.jpg
http://openmw.snaptoad.com/shots/third/ ... _hall1.jpg
http://openmw.snaptoad.com/shots/third/ ... talker.jpg
http://openmw.snaptoad.com/shots/third/ ... nhold2.jpg

Nie wiem, jak Wy, ale wiążę z tym projektem naprawdę ogromne nadzieje... i obym się nie przeliczył 8-)

Awatar użytkownika
Bahamut
Administrator
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 1:50 pm

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Bahamut » ndz sie 31, 2008 9:16 am

Prace bodajże trwają od czerwca w aktualnie trzyosobowym skaldzie (tbrick (lider), Yacoby i ktoś tam jeszcze), o projekcie w ostatnich paru tygodniach zrobiło się głośno w momencie gdy jakiś user ESF do odkopał to.
Dobrze że od strony legalnej projekt dostał zielone światło od bethsedy i padnie jak np morroblivion. Tak samo jak Lothar wiąże z tym projektem OGROMNE nadzieję na renesans w moddingu morrowinda jak i samej gry,
Z sourcecodem można robić wszystko co dusza zapragnie a strzały zostające w ciele już nie będą fanaberiami jakiś tam noobów co o CSie nie mają zielonego pojęcia, silnik renderujący OGRE wydaje się być lepszy niż gamebryo/netimmerse (koniec z przebijającymi alphami) więc w rękach zdolnego programisty (Fligg, Yacoby)
Jest szansa że graficznie jak i technicznie (szczególnie większa stabilność gry jak i używanie w pełni możliwości naszych PC) oblivion zostanie pobity na glebę i z dumą będzie można stwierdzić MORROWIND FTW

Lecz póki co to narazie możemy trzymać kciuki za OpenMW bo odtworzenie starego silnika MW samo w sobie pochłonie kupę czasu (zwłaszcza mechanika rozgrywki), kto wie może do czasu zanim projekt zostanie ukońcozny (o ile się to uda) my już będziemy mieli TESV, choć patrząc po Oblivionie i nowym Failoucie3 lepiej czekać na OpenMW niż TESV ;p
Some people play Oblivion with 200+ mods. It is said that those people lost their minds through searching,downloading and testing thousands of thousands of mods. What they all try to accomplish is to create a perfect Oblivion which only exists for themself, their own world, their own Oblivion. Their harddisks full, their minds mad.

Awatar użytkownika
Mixer
Administrator
Administrator
Posty: 435
Rejestracja: śr mar 26, 2008 6:09 pm

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Mixer » ndz sie 31, 2008 1:28 pm

tjaaa teraz tylko czekac. jesli projekt wypali to w krotkim czasie modding moze zamienic morka w gre baaaardzo rozbudowana ktora z palcem w czterech literach przebije obliviona :P ja juz olewam rozne bajery typu "tanczaca" trawa na wietrze lecz mam nadzieje ze grafika zostanie sporo poprawiona :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Lothar » wt wrz 02, 2008 11:50 pm

Ukazała się wersja 0.4 OpenMW, która znacznie lepiej współpracuje z innymi wersjami językowymi niż angielska (czytać - uruchamia się :-P). Wiele jeszcze tam nie ma - wczytywanie pomieszczeń, odtwarzanie muzyki, wyświetlanie modeli z gry. Ale projekt zmierza w dobrą stronę i jeśli w finalnej wersji również mam mieć średnią 374.5FPS w 1680x1050 z anti-anliasing'iem to mogę poczekać jeszcze sporo czasu. Aha, warto dodać, że oświetlenie prezentuje się znacznie lepiej niż w oryginalnym Morrowind 8-)

Awatar użytkownika
Sebastian
Starszy
Starszy
Posty: 381
Rejestracja: pt maja 23, 2008 8:37 pm
Lokalizacja: Veyond Caves

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Sebastian » ndz wrz 07, 2008 5:42 pm

Trzymam kciuki za ten projekt. Czyli że to poprawi takie elementy gry jak to że jak da się za dużo itemów w jednym miejscu to się gra przycina?
Jestem miłym fanem The Elder Scrolls Morrowind, Oblivion oraz Skyrim :)

Awatar użytkownika
Atukam72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr maja 07, 2008 4:28 pm

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Atukam72 » ndz wrz 07, 2008 8:31 pm

Mam pytanie, czy ten nowy silnik poprawi stabilność gry? Morrowind miał z tym problem o ile wiem.

Awatar użytkownika
Mixer
Administrator
Administrator
Posty: 435
Rejestracja: śr mar 26, 2008 6:09 pm

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Mixer » ndz wrz 07, 2008 8:36 pm

Lothar pisze: No cóż, zwykły gracz prawdopodobnie nie zauważy większych zmian, poza większą stabilnością, płynnością gry, czy usprawnionym interface'm.



najpierw przeczytaj dokladnie a potem zadawaj pytania...
Obrazek

Awatar użytkownika
Soulsick
Sługus
Sługus
Posty: 181
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 11:09 am

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Soulsick » sob wrz 13, 2008 11:36 am

Przeczytałem, dotarło i włączyl się tryb: KIEDY TO W KOŃCU WYJDZIE :P ( wiem napisali że jeszcze troche ) Chłopaki jesteście bogami tej ery, nie obchodzi mnie nawet czy będzie to darmowe czy nie - jestem gotów kupić mojego pierwszego oryginała w życiu dla dla tej sprawy :D i płacić dotacje w razie kłopotów z projektem - jak zapewne MILIONY fanów. Trzymam kciuki za was, aż mi kości trzeszczą. Spełniacie marzenie setek tysięcy graczy - oby wam sie udało
A to link dla tych którzy mimo obliviona nie zapomnieli.....
Kto stanie ze mna do walki ?! http://soulsick1988.mybrute.com
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Lothar
Moderator
Moderator
Posty: 328
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 2:57 pm
Kontaktowanie:

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Lothar » sob wrz 13, 2008 6:25 pm

Hmmm, w gwoli wyjaśnienia - to nie jest nasz projekt :-P Ja czekam jedynie na full wersję, aby popracować nad dodaniem efektów graficznych, fizyki i (główne zamierzenie) trybu Multiplayer (coop, DM, TDM, CTF) 8-)
A co do premiery - w tym roku na 99,9% nie wyjdzie, ale może luty, marzec 2009 - kto wie. Polecam słowa pochwały napisać również na tym forum: http://www.ogre3d.org/phpBB2/viewtopic. ... 856#303856 napewno zachęci to autora do systematycznej pracy i bardzo zmotywuje 8-)

Awatar użytkownika
Bahamut
Administrator
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 1:50 pm

Re: OpenMW - odrodzenie Morrowind?

Postautor: Bahamut » sob wrz 13, 2008 7:38 pm

A tak z innej beczki, obudził się następny projekt nowego silnika Crystal Scrolls (z tego co wiem był uśpiony ale pewnie gdy OMW zrobił wielkie halo więc twórcy znów zachciało się wznowić prace)... najlepiej gdyby to się sfuzjowało z openMW tworząc jeden projekt
ale i tak oba mają inne rendery graficzne
Some people play Oblivion with 200+ mods. It is said that those people lost their minds through searching,downloading and testing thousands of thousands of mods. What they all try to accomplish is to create a perfect Oblivion which only exists for themself, their own world, their own Oblivion. Their harddisks full, their minds mad.


Wróć do „Morrowind - Ogólne”