[Tutorial] Morrowind Code Patch

Awatar użytkownika
Kosmo
Moderator
Moderator
Posty: 87
Rejestracja: sob paź 30, 2010 3:30 pm

[Tutorial] Morrowind Code Patch

Postautor: Kosmo » wt gru 28, 2010 6:00 pm

┌─────────────────────────────────┐

Tutorial nie jest dokończony!!!

└─────────────────────────────────┘

Tutorial dla Morrowind Code Patch
Jest to tutorial dla wersji 1.9, będę się starał aktualizować go wraz z nachodzącymi nowymi wersjami tego programu, ale wszystkiego nie mogę zagwarantować. :D

Jeżeli obrazki w tym tutorialu nie wyświetlają się poprawnie, zainstaluj Adobe Flash Player, zrobiłem niektóre jako flash, aby można było je powiększyć po naciśnięciu PPM.


1. Opis programu:
Morrowind Code Patch jest to program poprawiający najczęściej spotykane błędy w grze oraz dodaje nowe ciekawe rzeczy jak na przykład możliwość okradania nieprzytomnych, czy chociażby powiększenia mapy dla Tamriel Rebuilt, Gothic-Mod.

Tak oto wygląda :)
Obrazek

Można go pobrać z stąd lub stąd.

A stąd można pobrać betę tego programu.

2.Wymagania:
Oczywiście do działania jest potrzebny Morrowind :lol: , ale niestety nie na wszystkich wersjach (posiadacze Złotej Edycji i posiadacze wersji angielskiej nie mają się czym martwić) przy innych mogą się pokazywać błędy, które uniemożliwią nam korzystanie z niego.
No i oczywiście jak przy większości programów jest nam potrzebny Morrowind w wersji 1.6.0.1820. :D

3. Kompatybilność:
Owy program był testowany i jest kompatybilny z MWSE, MWE, MGE i FPS Optimizer 1.96.
I niestety nie jest kompatybilny z FPS Optimizer 2.0. :cry:

4.Opis Funkcji:
a) Graphics changes - Zmiany graficzne:

  • Rain/snow collision - Kolizja deszczu/śniegu
    Uniemożliwia przenikanie śniegu i deszczu przez obiekty statyczne. Wymaga wprowadzenia zmian w pliku morrowind.ini !!!
  • Increase light falloff range - Zwiększenie zasięgu światła
    Zwiększa jasność przedmiotów święcących (świeczki, lampki, itp.).
  • Bump/reflect map local lighting - Zależność nierówności/poświaty od światła
    Poświata zaklętych przedmiotów (plastikowy wygląd) jest zależna od światła.
  • Over-the-shoulder third person camera - Widok trzeciej osoby znad ramienia
    Przenosi widok trzeciej osoby z tyłu pleców na ramię. Położenia kamery jest stałe, jeżeli chcesz nią poruszać, musisz posiadać MGE w wersji 3.8.2 lub wyższej.
  • Improved animation support - Wsparcie dla nowych animacji
    Wspomaga mody wprowadzające nowe animacje i poprawia jakość tych modów.

b) Game mechanic changes - Zmiany w mechanice gry:

  • Toggle sneak - Przełączanie skradania
    Zmienia przycisk skradania, już nie trzeba mieć go przyciśniętego żeby móc się skradać.
  • Fortify maximum health - Premia do maksymalnego zdrowia
    Zmienia czar "Premia do zdrowia" tak, że nie będzie tylko dodawał premii do zdrowia w obecnym stanie, ale też w maksymalnym.
  • On-use ring smart equip - Inteligentne ekwipowanie pierścieni
    Pozwala na używanie zaklęć "Przy użyciu" i "Stałe" w pierścieniach.
  • Enchanted item rebalance - Zrównoważenie zaklętych przedmiotów
  • Soulgem value rebalance - Zrównoważenie wartości klejnotów dusz
    Poprawia ceny klejnotów dusz, teraz dusza Ogrima zamiast kosztować 2800 septimów (jak było do tej pory) kosztuje tylko 779 septimów.
  • Arrow enchanting - Zaklinanie strzał
    Pozwala na zaklinanie wszelkiego rodzaju jeszcze nie zaklętych strzał, bełtów, rzutek, shurikenów, itp.
  • Enchanting increases item value - Zwiększenie wartości zaklętych przedmiotów
    Zwiększa wartość zaczarowanych przez nas przedmiotów w zależności od pojemności i typu przedmiotu.
  • NPC AI casts zero cost powers - Rzucanie zaklęć bez kosztów (zdolności rasowych) przez NPC
    Pozwala NPC używać przypisanych im zdolności.
  • Permanent barter disposition changes - Niezmienne usposobienie handlarzy
    Naprawia usposobienie handlarzy wobec ciebie, do tej pory po "długim" targowaniu się kupiec obniżał swoje zachowanie, ale po wyjściu z okna konwersacji nie było ono zapisywane. Ta łatka to naprawi.
  • Allow stealing from KOed NPCs - Pozwala okradać nieprzytomnych NPC'ów
    Pozwala na okradanie nieprzytomnych NPC'ów, których wcześniej nie można było okraść ze względu na pojawiającą się informację o tym, że gracz jest w trakcie walki.
  • Exhaust NPCs with Damage Fatigue - Wycieńczanie NPC'ów przy zmęczeniu
    Sprawia, że NPC, który nie ma już kondycji upada na ziemie.
  • Strength-based hand to hand damage - Obrażenia z "Walki Wręcz" bazują na sile
    Naprawia błąd związany z umiejętnością "Walka Wręcz", poprzednio obrażenia z "Walki Wręcz" opierały się na jej poziomie, dzięki tej łatce będzie bazować na sile.
  • Spellmaking max. magnitude increase - Zwiększa limit mocy zaklęć
    Limit zaklinania przedmiotu zostaje zwiększony do 500 (ze 100).
  • Spellmaking max. duration reduced - Redukuje czas trwania zaklęć
    Naprawia czas trwania zaklęcia, redukuje jego czas z 1440 na 300.
  • Spellmaker/enchant multiple effects - Zaklęcia/zaklęte przedmioty z wieloma efektami
  • Spellmaker area effect cost - Koszt zaklęć obszarowych
    Sprawia, że zaklęcia obszarowe są wliczane w cenę przy tworzeniu zaklęć.
  • Hidden traps - Ukryte pułapki

c) Interface changes - Zmiany w interfejsie

  • Map expansion (for Tamriel Rebuilt) - Rozciągnięcie mapy (dla Tamriel Rebuilt)
    Rozszerza naszą mapę w inwentarzu z (-28,-28) do (28,28) na (-51,-64) do (51,38), dzięki czemu możemy widzieć kontynent Morrowind z modów Tamriel Rebuilt.
  • Disable map smoothing - Wyłączenie wygładzania mapy
    Wyłącza wygładzanie mapy teraz mapa wygląda bardziej wyraziście.
  • Unrestrict menu size - Dowolny rozmiar menu
    Pozwala na dowolne rozciąganie menu zaklęć i menu umiejętności.
  • Larger service/chargen menus - Powiększa menu napraw/ładowania przedmiotów
    Sprawia, że menu ładowania i menu napraw uszkodzonych przedmiotów stają się większe.
  • Display more accurate item weight - Dokładniejsze wyświetlanie wagi przedmiotów
    Pozwala na wyświetlanie wagi przedmiotów o dwa miejsca po przecinku.

d) International - Zmiany dla poszczególnych państw

  • Main menu wider textures - Szersze tekstury głównego menu
    Poszerza tekstury głównego menu dla zmieszczenia wszystkich liter.
  • Polish keyboard support - Wsparcie dla polskiej klawiatury
    Pozwala wpisywać polskie znaki.
  • Japanese localization - Japońska lokalizacja
    Pozwala na wyświetlanie japońskich znaków.

e) Bug fixes - Naprawa błędów

  • Savegame corruption fix - Naprawia niszczenie zapisów gry
  • Delayed spell crash fix - Naprawa błędu opóźnionych zaklęć
    Naprawia błąd związany z opóźnionymi zaklęciami, polegający na tym, że, gdy NPC rzucił zaklęcie, a gracz wyszedł z tego interioru to gra zapisywała to nierzucone zaklęcie i mogła powodować błędy przy zapisach gry.
  • Mercantile fix - Poprawa handlu
  • Unarmored fix - Poprawa umiejętności "Bez Zbroi"
    Umiejętność "Bez Zbroi" teraz daje odpowiednio mniejsze obrażenia, gdy jest się w całości bez zbroi. Wcześniej trzeba było nosić co najmniej jedną część zbroi, aby umiejętność ta zadziałała.
  • Calendar fix - Naprawa kalendarza
    Poprawia kalendarz, który teraz ma 12 miesięcy (dodaje brakujący miesiąc Gwiazda Poranna).
  • Merchant equipping fix - Poprawa ekwipowania handlarzy
    Naprawia błąd związany z handlarzami polegający na zakładaniu przez nich sprzedanych im zbroi.
  • Restore/drain attributes fix - Poprawa przywracania/obniżania atrybutów
  • StreamMusic / master volume fix - Poprawa głośności muzyki
  • Loud armor / shield fix - Naprawa głośnych zbroi/tarcz
  • Level-up stats bug fix - Poprawa błędów statystyk levelowania
  • Bound weapon expiry fix
  • Fog of war fix - Poprawa mgły wojennej
  • Intimidate fix
  • Stable enchantment sort
  • PlaceAtPC fix
  • Spell deselection bug fix
  • Calm spells fix
  • Vampire stats fix - Naprawa wampirzych statystyk
  • Reflected spells fix
  • Show transparent clothes in the inventory
  • Enable reflection effects on skinned models
  • Enchant glow in fog fix
  • Show NPC health bar on healing
  • Disposition fix
  • Spell magnitude fix
  • Dispel fix - Naprawa czaru "Odbicie"
  • Creature armor damage fix - Naprawa uszkodzeń pancerza
    Pozwala zwierzętom i potworom niszczyć nasz pancerz.
  • Inventory bugs fix - Naprawa bugów inwentarza
  • NPC potion use AI - Używanie mikstur przez NPC
  • Blind fix - Naprawa czaru "Oślepienie"
  • Gloss map fix - Naprawa połysku
  • Lighting fixes group
  • Particle effects fix
  • Projectile aiming fix
  • Waterwalk fix - Naprawa czaru "Chodzenie po wodzie"
  • Training price fix - Naprawa cen treningu
  • Guild guide price fix
  • Createmaps fix - Naprawa komendy "Createmaps"
  • Better quality splash and title screens - Lepsza jakość Splash'ów
  • Reduce camera clipping
  • Magicka display accuracy
  • Hi-def cutscene support - Wsparcie dla przerywników filmowych w wysokiej rozdzielczości
    Pozwala robić filmiki do modów o max. rozdzielczości 2048x1024, a nie jak do tej pory 640x480.
  • Potion name fix - Naprawa nazw mikstur
  • Spellmaker/enchant edit effect fix
  • Allow scroll enchant price modifier
  • Save file limit warning - Ostrzeżenie o limicie zapisów
    Pokazuje ostrzeżenie, gdy ilość zapisów gry przekroczy 200.
  • Allow multiple fortify potions
Obrazek

Awatar użytkownika
Warnthor
Pradawny
Pradawny
Posty: 462
Rejestracja: czw lut 17, 2011 3:03 pm
Lokalizacja: Możliwie najdalej

Re: [Tutorial] Morrowind Code Patch

Postautor: Warnthor » pt lut 25, 2011 9:47 pm

Tu taka Informacja Dla osób posiadających wersję Morrowind z Clika: Program Ten nie działa na tych właśnie wersjach.

Edit: Do polskiej wersji nie pochodzącej z Clik'a jest już wersja 4.0.
Obrazek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karta postaci: Warnthor Caloth

Awatar użytkownika
Bahamut
Administrator
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 1:50 pm

Re: [Tutorial] Morrowind Code Patch

Postautor: Bahamut » sob lut 26, 2011 8:29 am

Warnor pisze:Tu taka Informacja Dla osób posiadających wersję Morrowind z Clika: Program Ten nie działa na tych właśnie wersjach.

Edit: Do polskiej wersji nie pochodzącej z Clik'a jest już wersja 4.0.


Jeśli nie jest dopatchowana na max to pewnie że nie działa
Some people play Oblivion with 200+ mods. It is said that those people lost their minds through searching,downloading and testing thousands of thousands of mods. What they all try to accomplish is to create a perfect Oblivion which only exists for themself, their own world, their own Oblivion. Their harddisks full, their minds mad.

Awatar użytkownika
Kosmo
Moderator
Moderator
Posty: 87
Rejestracja: sob paź 30, 2010 3:30 pm

Re: [Tutorial] Morrowind Code Patch

Postautor: Kosmo » sob lut 26, 2011 7:11 pm

Warnor nie wiem po co napisałeś tego posta...
przecież pisze...
2.Wymagania:
Oczywiście do działania jest potrzebny Morrowind :lol: , ale niestety nie na wszystkich wersjach (posiadacze Złotej Edycji i posiadacze wersji angielskiej nie mają się czym martwić) przy innych mogą się pokazywać błędy, które uniemożliwią nam korzystanie z niego.

Przy innych mam właśnie namyśli te z Clicka i innych czasopism.
Obrazek


Wróć do „Morrowind - Pomoc techniczna”