Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

The Elder Scrolls III: Morrowind


Producent: Bethesda Softworks
Wydawca: Ubisoft
Dystrybutor PL: CD Projekt
Premiera światowa: 01 maja 2002
Premiera polska: 04 grudnia 2002
Wymagania wiekowe: 12+

The Elder Scrolls III: Morrowind

Informacje ogólne

Koncepcja stworzenia Morrowind pojawiła się podczas opracowywania Daggerfall'a. Gra miała nosić miano Tribunal i być osadzona w realiach Wyspy Summerset. Planowano użyć engine Daggerfall'a w nowej wersji SVGA. XnGine, jak zwał się powstały "silnik" użyty został później w Battlespire, miał także cechować cały obszar Vvardenfell, nie tylko miejsca, w których toczy się akcja gry. Oryginalna linia fabularna zakładała stworzenie pięciu Rodów Mrocznych Elfów, z możliwością dołączenia do Rodu Indoril oraz Rodu Dres. Początkowo chciano, aby Blight rozszerzało się wraz z postępami gracza. Uwzględniając niszczenie miast, armie maszerujące po równiach, ogólnie w założeniach gra miała przypominać Daggerfall'a. Zdecydowano, że wszystkiego jest po prostu za dużo jak na możliwości techniczne dostępne w tamtym czasie i odłożono projekt w roku 1997.


Wraz z ukończeniem Redguard'a w końcu roku 1998, było jasne, że twórcy muszą powrócić do Morrowind, ponieważ fani domagali się kolejnych odsłon głównej linii Elder Scrolls. Engine stworzony na potrzeby poprzednich części miał już swoje lata i przysparzał coraz więcej problemów w związku z wprowadzeniem akceleracji 3D. Twórcy musieli ponownie opracować i dopracować nową wizualna szatę dla Morrowind, która umożliwiłaby zaliczenie ich produktu do czołówki najbardziej innowacyjnych i odkrywczych gier.


Szybko zauważono, że historia powrotu Dagoth-Ur'a możliwa jest do przedstawienia na znaczniej mniejszym obszarze, niż początkowo założono. Do stworzenia świata chciano użyć podobnych technik jak w Redguard, czyli wszystko tworzyć ręcznie. Arena oraz Daggerfall opracowywane były za pomocą specjalnych algorytmów budujących poszczególne części świata. Aby zrobić wszystko przy użyciu rąk, należało wykonać nadzwyczajną prace. Dwie rzeczy były konieczne do pomyślnego zakończenia tego projektu.


Po pierwsze potrojono liczbę osób pracujących nad projektem. Morrowind stał się dla nich nie tylko kolejna grą do stworzenia, oznaczał konieczności zbudowania zupełnie nowego teamu. Po drugie poświęcono cały rok pracy, aby stworzyć The Elder Scrolls Construction Set. Często wśród twórców gry mówi się, że The Elder Scrolls Construction Set jest najlepszym produktem, jaki kiedykolwiek stworzyli. Narzędzie to spowodowało, że Morrowind stał się możliwym do zrealizowania projektem, grywanym oraz otwartym na modyfikacje. System plików zawierających modyfikacje składał się z małych plug-in'ów, umożliwiając nam dopasowanie gry do naszych własnych upodobań. The Construction Set rozpowszechniano wraz z wersją PC. Dzięki temu powstały setki modów oraz plug-in'ów i zapewniając Morrowind niekończące się życie.


Morrowind odegrał również znaczącą rolę w świecie gier na konsolę. Twórcy postanowili opracować wersję na Xbox'a. Dzięki temu gry RPG mogły trafić do większej liczby odbiorców na całym świecie. Stworzono również dwa oficjalne dodatki: Bloodmoon oraz Tribunal. W wersji na PC opublikowano je jako dwie osobne części. Konsolowa podstawowa wersja wraz z dodatkami zastała nazwana Morrowind: Game of the Year Edition.


DO GÓRY

Informacje na temat postaci gracza


DO GÓRY

Informacje o grze


DO GÓRY

Informacje o świecie

  • Lokacje - przewodnik po miastach, ruinach, jaskiniach oraz wioskach rozproszonych po całym terenie VVardenfell
  • Organizacje - szczegółowe informacje na temat organizacja występujących w grze

DO GÓRY

Cechy gry Morrowind

  • kontynuacja wspaniałych gier: Arena oraz Daggerfall
  • dodatki do gry znacznie przedłużające rozgrywkę
  • walcz z nowymi potworami: niedźwiedziami, wilkami, liszami
  • prowadź budowę kolonii kopalnianej
  • zostań wilkołakiem i ujarzmij żądzę łowów
  • odkryj nowe zbroje oraz bronie
  • szczegółowa grafika, cykl dnia i nocy, fantastyczne czary
  • ciekawa i wielowątkowa fabuła
  • edytor gry, wydłużający czas rozgrywki
  • intuicyjny i prosty w obsłudze interfejs
  • wielka wyspa do zwiedzenia
  • profesjonalna polska wersja przygotowana przez CD Projekt

Ostatnia modyfikacja: 2013-01-21 23:42:53

Najnowsze aktualizacje materiałów na stronie:

30.03.2013 » Newsletter - Morrowind.pl
28.02.2013 » Wymagania sprzętowe - Skyrim
28.02.2013 » Rasy - Morrowind
22.01.2013 » Osiągnięcia - Skyrim

Ostatnie informacje na Forum Morrowind.pl

25.06.2017 » FIFA 18 accomplished adolescent player
19.06.2017 » nike women's running shoes
19.06.2017 » nike free 5.0 flyknit
19.06.2017 » asics running shoes