Ogólne informacje o konsoli w The Elder Scrolls III: Morrowind
Podczas gry wcisnij ~ (nad TAB) i wpisz któryś z poniższych kodów:
- TGM- God Mode
- TCL - wyłącza kolizje
- RA - restartuje pozycje NPC'ów w lokacji
- TAI - włącza/wyłącza AI w grze
- TFOW - wyłącza Fog of War, odkrywając całą mapę
- FixMe - przenosi gracza o 128 jednostek dalej od punktu w którym się znajduje - dobre, jeśli wasza postać się gdzieś zatnie
- EnableStatReviewMenu - włącza menu tworzenia postaci
- EnableRaceMenu - włącza menu wybierania rasy
- FillMap - pokazuje wszystkie miasta i odkrywa mapę
- FillJournal - dodaje do dziennika wszystkie wpisy, może trochę potrwać
- Lock POZIOM - zamyka/zmienia poziom zamka wybranego elementu na POZIOM (podawane w cyferkach)
Kody na lokacje
- COC "NAZWA MIEJSCA" - teleportuje do wybranego miejsca, np.: COC "Balmora"
- COC ''ToddTest'' - teleportuje do niedostępnego normalną drogą pokoju testowego, w którym znajdziemy każdy przedmiot dostępny w grze
- COC ''ken's test hole'' - podobne to powyższego, jednak jeszcze z NPC'ami i przeciwnikami
- COC ''Clutter Warehouse - Everything Must Go!'' - teleport do tajnego miejsca z kupcami. Polecam zrobić save przed teleportem.
- COC "Character Stuff Wonderland" - kolejny test-room z potworkami, broniami i pancerzami
Kody na przedmioty
- player->additem "ID_PRZEDMIOTU" ILOŚĆ
np.:
player->additem "daedric dai-katana" 3 - da nam 3 Daedryczne Dai-Katany
ID przedmiotu można sprawdzić w TES: Construction Set
- Deadryczna broń
- player->additem gold_001 ILOŚĆ - dodaje nam "ILOŚĆ" złota
- player->additem gold_001 666 - doda 666 sztuk złota do ekwipunku
- player->additem skeleton_key "1" - dodaje Skeleton Key, z którym każde drzwi staną przed Wami otworem
Kody odnośnie NPC/PC
- setdisposition 100 - wybrany NPC Cię uwielbia - będąc w konsoli musisz kliknąć na konkretnego NPC'a, zanim wpiszesz kod
- setdisposition 0 - wybrany NPC Cię nienawidzi - będąc w konsoli musisz kliknąć na konkretnego NPC'a, zanim wpiszesz kod
- setpccrimelevel 0 - już nie jesteś poszukiwany
- player->setreputation WATRTOŚĆ - zmienia reputację gracza na podaną WARTOŚĆ
- player->set NAZWA_STATYSTYKI WARTOŚĆ - zmienia wybrane statystyki na wybraną WARTOŚĆ
- player->setstrangth 1000 - zmieni naszą siłę na 1000
Podobnie robimy z umiejętnościami:
player->lightarmor 100 - obsługa lekkiego pancerza na 100
player->sethandtohand 100 - walka wręcz na 100
player->setlevel WARTOŚĆ - zmienia poziom gracza na zadaną WARTOŚĆ. Aby zadziałało, zaraz po użyciu kodu należy zrobić save i load, albo zdobyć normalnie poziom.
player->sethealth WARTOŚĆ - zmienia maksymalną wartość punktów życia
player->SetCurrentHealth - zmienia posiadaną pulę punktów życia
player->setmagicka WARTOŚĆ - zmienia maksymalną wartość punktów magii
player->SetCurrentMagicka - zmienia posiadaną pulę punktów magii
enablenamemenu - pokazuje okienko zmiany imienia
enableracemenu - pokazuje okienko zmiany rasy
enableclassmenu - pokazuje okienko zmiany klasy
enablebirthsignmenu - pokazuje okienko zmiany znaku zodiaku
resurrect - wskrzesza zaznaczonego NPC'a
player->resurrect - wskrzesza gracza
player->addspell "NAZWA ZAKLĘCIA" - dodaje wybrane zaklęcie. W przeciwieństwie do przedmiotów, tutaj wpisujemy nazwę zaklęcia w cudzysłowie.
Kody na otwieranie zamków
Będąc w konsoli, kliknij na przedmiot, który chcesz otworzyć i wpisz
unlock, po czym wciśnij Enter
Chwilowe zmiany parametrów dzięki kodom
Jeśli ktoś tak jak ja uważa, że przechodzenie gry na kodach mija się z celem a chciałby na chwilę podnieść jakąś swoją statystykę [żeby np. coś sprawdzić] a potem wrócić do poprzednich wartości cechy nie wychodząc z gry, proponuję następujący sposób [przydaje się w przypadku tych cech, których wartości nie widać w oknie postaci jak np: ResistFire.]:
- >player->Get (tu wybrana statystyka) - otrzymamy wtedy wartość tej cechy
- Zapamiętujemy wartość danej cechy
- Zmieniamy na wartość, która jest nam potrzebna [player->Set[cecha]]
- Robimy to co chcieliśmy zrobić
- Komendą player->Set[cecha] wracamy do punktu wyjścia
Przy 1 trzeba pamiętać aby postać była naga [bez itemków zwiększających badaną cechę]
Kody używane do testowania modów utworzonych w Construction Set
Jeszcze dopisze kilka innych (te są bardziej akurat natury CSowej niż cheatowej):
- placeatpc ID 1,1,1 - przywołuje nam pod nogi wybrany obiekt (może być to kontener,NPC, broń, stworzenie itp. jeśli w ID wpisze sie player to stworzymy własnego klona co przydatne jest do screenów, należy pamiętać że po w czytaniu sava ze stworzonym klonem wyszkoczy nam błąd, czyli save będzie zepsuty)
- setscale x - (należy otowrzyć konsolę i kliknąć na cel, wartości mniejsze niż 1 zmniejszają a większe niż 1 powiększają)
- set yyy to x - polecenie manipuluje wartościami globalnymi gdzie yyy to nazwa wartości globalnej a x jej wartość (np. podam przykład z moda Combat Enhanced: set mwe_ragelevel to xxxx, i nagle w CE dostajemy dużo punktów furii i możemy zrobić iście krwawą jatkę i poodcinać nieco głów ^^)
Kody na Wampiryzm
Wampiryzm, polega na dodaniu pewnej zarazy przed komendę addspell:
- player->addspell "vampire_blood_xxxxx" 1 - gdzie xxxxx to nazwa klanu w jakim chcemy być