Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Tworzenie postaci III

Tworzenie Postaci

Wbrew pozorom, przepis na dobrą postać jest niezwykle prosty. Wystarczy odpowiednio z sobą zgrana rasa, klasa i znak zodiaku.
Omówmy teraz wszelakie etapy tworzenia postaci, która niewątpliwie najszybciej by się rozwijała.

Imię – Cóż, tutaj jest raczej twoja decyzja jakie imię wybierzesz. Dobrze by było, gdyby było klimatyczne, ale cóż. Nie będę cię do niczego zmuszał.
Rasa – To jest dość ważny wybór. Niektóre Rasy są lepsze od innych w niektórych umiejętnościach, inne słabsze. Np. Ork byłby lepszym wojownikiem niż Wysoki Elf, ale z kolei nie dorównałby mu zdolnościami magicznymi. Tak więc zajmiemy się teraz omówieniem jaka rasa byłaby najlepsza do danej klasy.

Mag.
Tutaj do wyboru mamy 2 rasy. Wysoki Elf i Breton. Otóż, Elfowie mają sporą ilość many, niestety powinni się szkolić dodatkowo w magii defensywnej z powodu podatności na wszystkie formy magii. Z kolei Breton nie ma podatności. Ma on odporność na magię nie-żywiołową i całkiem niezłą premią do many. Ja tam zawsze wolałem Bretonka.

Wojownik.
No tutaj jest pokaźny wybór. Najlepszym wojownikiem jest niewątpliwie Ork. Ma największe premie do swego wojennego fachu. Można też wybrać Norda albo Redgarda, ale jednak najlepszym rozwiązaniem jest ork. Niegłupim pomysłem jest zrobienie z Bosmera wojownika-strzelca, ponieważ mają oni największą premię do celności.

Złodziej.
Bezsprzecznie Khajiit. Najlepsze Premie do złodziejstwa, dodatkowo zdolność widzenia w nocy. Nic dodać, nic ująć.

„Mieszańcy”
Można tak określić mianem klasy mieszane. Otóż Cesarski powinien być wojownikiem, który oprócz zdolności walki mieczem i noszenia pancerzy powinien mieć handel i retorykę, ponieważ wysokie premie tej zdolności czynią te umiejętności przydatne. Kolejnym mieszańcem będzie Dunmer. Kombinacja jego zdolności jest ciekawa. Można grać wojowniko-magiem, złodziejo-magiem, lub nawet wojownika-złodziejo-magiem (Raz tak grałem)! Argonianin powinien być „Rangerem”. Nosić raczej lekki pancerz, oraz walczyć mieczem i mieć zdolności złodziejskie takie jak zabezpieczenia i skradanie. Dodatkowo ma premię do Alchemii, dzięki czemu wiesz co Ci się stanie gdy coś zjesz.

Wygląd - Jest to kolejna sprawa czysto estetyczna. Nie ma wpływu na grę. Można zrobić postać piękną, brzydką, można nawet popuścić wodze fantazji i stworzyć totalnego dziwoląga z fioletowymi włosami, wielkimi jak pięści oczyma i nosem, przy którym nos Kulfona to nic.
Oczy - Można wybrać ich kolor. Niektóre rasy nie mogą go zmienić np. Dunmerowie.
Włosy - Ustalasz długość, kolor włosów i styl ich uczesania.
Karnacja - Określa czy twa skóra ma być śniada czy blada.

Następnym krokiem jest wybór znaku zodiaku. Jest ich aż 13. Niestety, twórcy szczerze mówiąc nie popisali się w tej sprawie. Tylko kilka z nich jest przydatnych. Są to: Uczeń, Atronach, Mag, Złodziej, Wojownik, Dama (czasem) oraz Cień i Wąż (rzadko).

Znak zodiaku powinien być wpasowany w Twoją rasę i klasę. Np. Wojownikowi zbędny jest Atronach, a takiemu Magowi na niewiele zda się Wojownik czy Złodziej.

Omówmy poszczególne bonusy i kary danego znaku.

Uczeń - Mana +100, odporność na magię 100%
Atronach - Mana +150, absorpcja magii 50%, Blokada many (tylko eliksirami da się ją uzupełnić.)
Dama - Siła Woli +10, Wytrzymałość +10
Lord - Dodatkowa moc leczenia ran, podatność na ogień 25%
Kochanka - Moc Paraliżu na 10 sekund (Użycie zabiera 120 Kondycji)
Mag - Mana +50
Rytuał - Moc przywrócenia zdrowia i odpędzenia nieumarłych.
Wąż - Moc, której da się użyć raz dziennie, Uszkadza zdrowie i kondycję u przeciwników, na Ciebie rzuca rozproszenie i leczenie trucizn.
Cień - Jeden raz dziennie Niewidzialność na 60 sekund,.
Rumak - Szybkość +20
Złodziej - Zwinność, Szybkość, Szczęście + 10
Wieża - Otwarcie Przeciętnego zamka raz dziennie, Moc Odbicia Obrażeń.
Wojownik - Siła i Wytrzymałość +10.

Ostatni i najważniejszy krok zarazem to wybór Twej profesji.
Na początek dam pewną przydatną uwagę: Podczas szkolenia, program obserwuje twój styl gry. I kiedy Baurus pyta cię o Twój zawód mówi : "...po tym co zobaczyłem, zgaduję że jesteś doświadczonym x, mam rację?" (x to profesja). Naprawdę przydatna rzecz, zwłaszcza dla początkujących.
Możesz też wybrać gotową klasę, lub stworzyć własną.

GOTOWE KLASY

Są to klasy zrobione przez twórców gry. Mają już gotowy zestaw umiejętności i specjalizację. Kiedy nie chce Ci się robić nowej klasy, albo znalazłeś odpowiednią dla Siebie, śmiało wybieraj.

KLASA WŁASNA

Jak sama nazwa wskazuje, tworzysz własną profesję. Podzielmy to na 3 "kroki"

1 KROK : SPECJALIZACJA

Masz do wyboru:
-Walka
-Ukrywanie Się
-Magia

Jest to wybór dosyć ważny, ponieważ zdolności podlegające specjalizacji mają premię +10, i łatwiej będzie się w nich szkolić.
Oto jakie zdolności podlegają jakim specjalizacjom:

WALKA

Blok, Płatnerz, Ciężki Pancerz, Obuchy, Ostrza, Atletyka, Walka Wręcz

UKRYWANIE SIĘ

Zabezpieczenia, Skradanie Się, Akrobatyka, Lekki Pancerz, Celność, Handel, Retoryka

MAGIA

Zniszczenie, Przemiana, Iluzja, Przywołanie, Mistycyzm, Przywrócenie, Alchemia.

2 KROK: WYBÓR UMIEJĘTNOŚCI GŁÓWNYCH

Wybierz 7 zdolności głównych. Będą one rozwijały się szybciej, i mają premię +20 po wybraniu. Należy zastanowić się 1500 razy nad ich wybraniem, bo to najważniejsza cecha reprezentująca naszą postać. Pamiętaj że nie ma sensu robić kogoś w stylu 'wojowniko-złodziejo-maga", ponieważ na dłuższą metę to nie wypali. Twoja postać będzie tak słaba, iż nie będziesz czerpał większej przyjemności z gry.

3 KROK: NAZWA KLASY

Nadajesz nazwę swej profesji.

I to już wszystko...

Mam nadzieję, iż ten artykuł pomoże Nowym graczom Obliviona stworzyć postać w sam raz dla siebie.

Telvani

Ostatnia modyfikacja: 2011-06-01 21:35:10

Najnowsze aktualizacje materiałów na stronie:

30.03.2013 » Newsletter - Morrowind.pl
28.02.2013 » Wymagania sprzętowe - Skyrim
28.02.2013 » Rasy - Morrowind
22.01.2013 » Osiągnięcia - Skyrim

Ostatnie informacje na Forum Morrowind.pl

25.04.2018 » Re: Poszukiwanie Modów
25.04.2018 » Re: Problem z zabitym NPC
25.04.2018 » Własne auto. Czy warto?
23.04.2018 » Lucifer 3 Sezon 22 Odcinek PL Online - [s03e22]