Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Bestiariusz

Zwierzęta zwyczajne

Zwierzęta zwyczajne są niegroźne i pospolite. Spotyka je się w zasadzie w każdej części malowniczej Vvardenfell. Zwykle są wolne, słabe i mało wytrzymałe. Ich pozostałości często spotykane w domach nie są drogie i zarazem nie przedstawiają zbyt dużej wartości magicznej.


AlitAlit - Alit to średniej wielkości stwór z dużą szczęką i dwoma krótkimi nogami. Wersja zarażona potrafi truć (przynajmniej mnie tylko zarażone truły). Nie ma dużego zdrowia, bo ledwo 30 HP. Atak waha się od 1 do 9 pkt. Zostawia po sobie Skórę Alita. Stwora tego możemy spotkać w regionach: Molag Amur, Popielne Ziemie, Zachodnia Wyrwa i południowej części wyspy Sheogorad.




DreughtDreugh - Dreugh to groźnie wyglądający wodny stwór o twarzy człowieka i ciele ośmiornicy. Może poruszać się tylko w wodzie, gdzie jest dosyć szybki. Zbroje z jego skóry są drogie, rzadkie i niezwykle wytrzymałe. Zdrowie raczej średnie, tj. 60 pkt. Atak słaby - 5 do 17 pkt. Dreughowy wosk, czyli jego wydzielina, jest dobra w miksturach dla wojownika i dosyć droga - 100 septimów. Trudno określić jego miejsca przebywania, ale ja go spotykam we wszystkich wodach i niektórych jaskiniach.




GuarGuar - Guar to taki sobie zwierzaczek "domowy" o olbrzymiej sile noszenia, wytrzymałości szybkości i sile ataku trochę większej niż ogar. Często wykorzystywany jest jako zwierzę juczne. Nie atakuje bez zaczepiania, spotkać go możemy wszędzie z wyjątkiem Czerwonej Góry. Guary Dzikie to dzika odmiana tego spokojnego zwierzęcia która jest nieco silniejsza i szybsza. Atakuje zwykle bez zaskoczenia. Atak guara wynosi 1 - 9 pkt. a wytrzymałość 38 HP.




KagoutiKaugoti - Podobny do alita tylko że silniejszy i deczko innego wyglądu. Skórę ma brązowo beżową, mniejszy pysk i rogi wokół niego. Zdrowie i ataki ma słabe - 45 HP i atak 4 do 14 pkt. Zarażony jest 2 razy silniejszy. Nie spotkamy go jedynie w rejonie Czerwonej Góry. Zostawia Skórę Kaugoti.




Kwama (odmiany) - Są cztery odmiany kwam:


Kwama queen- królowa kwama składa jaja i wysyła zwiadowców oraz robotników. Atakować nie potrafi.








Kwama worker


- robotnik kwama buduje tunele i broni ich. Jest powolny i prawie nie potrafi walczyć



Kwama warrior



- wojownik kwama to jeden z najsilniejszych zwierząt. Ma słaby atak (9 - 18) i słabe zdrowie (45), lecz potrafi nas zatruć na 40 sk. i atakować zaklęciem Dużej Iskry







Kwama forager

- zwiadowca kwama to agresywny konus. atakuje góra 3 pkt. i ma zdrowia 23 pkt.
wszystkie kwamy z wyjątkiem zwiadowcy można spotkać tylko w kopalniach jaj




MudcrabKrab Błotny - normalny pajac! Ma skorupe i myśli że świeci. Atakuje kończynami zbierając 1 pkt. a sam ma zaledwie 15 pkt. zdrowia. spotkamy go przy każdej wodzie.




ScribPędrak - młoda forma kwamy. spotkamy go wszędzie. Nie atakuje bez zaczepki. Nawet by nie zdążył, gdyż wystarczy zarobić cios sztyletem z żelaza i leży martwy. Jedyna zaleta to umiejętność paraliżu.




OgarOgar - Typowy maczo. Na pierwszy rzut oka zwłaszcza w Molag Amur wygląda strasznie, w rzeczywistości nie jest dużo silniejszy od zwiadowcy kwama. Atak to najwyżej 4pkt. a sam ma 23 HP. Zostawia mięso ogara. Widziałem go dosłownie wszędzie, nawet koło Dagoth-Ur!




Betty netchSamica netcha - Dosyć trudny kąsek. Ma ponad 100 HP, jest szybka, zwinna i ma niezwykle dobry atak. Na szczęście nie trzeba sie jej bać, bo nie zaczepiona nie zaatakuje. Zarówno samice jak i samce spotykałem na Pastwiskach, Wybrzeżu Azury, Wyspach Askadyjskich, Gorzkim Wybrzeżu i Zachodniej Wyrwie. Zostawiają skórę netcha.




Bull netchSamiec Netcha - Większy, słabszy i szybszy od samicy. HP ma 45 a ataki ok. 4 - 12 pkt. Potrafi zatruć na 5 sk. strumieniem trucizny o sile 1 - 20pkt. Dużo łatwiejszy do zabicia niż Samica.




ShalkSkarabeusz - Rzadko spotykany duży owad, występujący na Pastwiskach, Popielnych Ziemiach oraz północno wschodnim Molag Amur. Odporny w 100% na ogień, podatny na zimno. Może z dystansu zaatakować ogniem (3 - 6 pkt.), niezły atak wręcz - 6 do 18 pkt. i ma słabe zdrowie - 38 HP. Zostawia Żywicę Skarabeusza. Ogólnie nawet niezły stworek.




Cliff racerSkrzekacz - Bardziej uciążliwe niż silne stworzenie. Jeden cios stalowym mieczem i leży, ale trzeba czekać aż zejdzie na dół, a to może długo trwać. Spotykany wszędzie. Zostawia Pióra Skrzekacza.




RatSzczur - Szczury się panoszą wszędzie, jeden cios sztyletem chitynowym i papa. Niezwykle słabe ataki (2 pkt.) i śmieszne zdrowie (23HP) tworzą wręcz ofermę. Myślę że twórcy zrobili go w grze gdyż uważali że szczur wniesie trochę rzeczywistości do gry. Zostawia Mięso Szczura.




Slaugher fish Small slaugher fishŻarłacz, Żarłacz mały - To drapieżne ryby, bardzo agresywne i bardzo słabe. Jeśli wejdzie sie w głębsze miejsce do wody możemy być pewni że rybka (na swą zgubę) będzie próbowała nas zjeść. Nie ma się czym przejmować, gdyż atak wynosi góra 6 pkt. a zdrowia ma tyle co szczur. Mały żarłacz to ma 15 HP. Zostawiają łuski.





Daedry

Daedry to bogowie, głównie źli ale są też dobrzy. Te z którymi walczymy to pomniejsze daedry, nazywane przez niektórych sługami. Wszystkie są odporne na zwykły oręż. Teraz je opiszę.

DaedrothDaedroth - Daedroth przypomina aligatora na dwóch nogach ze skoliozą długim pyskiem i gaciami. Ale nie ma do śmiechu kiedy się go zobaczy, jak szarżuje na ciebie. Ma bardzo dużo zdrowia (180 HP) a potrafi zadawać cios nawet do 36 pkt. Potrafi zatruwać, regenerować się i robić magiczną tarczę. Jest niezwykle szybki i wytrzymały, nie ima się go (jak reszty daedr) zwykła broń i ma zaklęcie odbicia(też jak inne daedry). Zostawia Serce Daedry.



DremoraDremora - Silny przeciwnik, dobrze uzbrojony w magię i broń. Zdrowia ma 160 a atakuje bronią krasnoludzką ebonową i daedryczną. Wygląda jak człowiek w deadrycznej zbroi. Dremora Lord jest dużo silniejszy i szybszy, ciągle używa zaklęć i wyposażony jest wyłącznie w bronie daedryczne.




Atronach'e - W rodzinie atronachów zwanych też golemami możemy wyróżnić trzy:




Flame atronachAtronach Ognia - najsłabszy z Atronachów, co nie znaczy że słaby. Mało jak na daedrę ma zdrowia, bo 75, kondycji dużo bo 600 i średni atak - 7 do 21 pkt. Jego atrybuty stoją na wysokości raczej niskiej - 50. Rozwinięte ma umiejętności magiczne, bo 90 pkt. magii. Ma zaklęcie odbicia cały czas na sobie, używa zaklęcia Ognistego Kwiecia (1 - 25 pkt. przez 5 sk. na cel). Odporny na ogień 100% i podatny na mróz 60%.



Frost atronachAtronach Mrozu - silniejszy "braciszek" ognistego atronacha. 105 pkt. zdrowia, atak - 9 do 27 pkt. Atrybuty takie same, zaklęcie Mroźne kwiecie 1 do 25 obrażeń mrozu przez 5 sk. na cel. Odporny na mróz 100% i podatny na ogień 50%.



Storm atronachAtronach Burz - bardzo silny żywiołak. Zdrowia ma 200, atak podstawowy wynosi 15 - 45 pkt., atrybuty ma na pięćdziesiąt a umiejętności magiczne- 90. Atakuje min. Elektrycznym Kwieciem (1 - 25 pkt. obrażeń elektryczności przez 5 sk. na cel). Odporny całkowicie na elektryczność i 75% odporności na trucizny. 20% odbicia. Bardzo silny stwór.




Winged twilightSkrzydlaty mrok - skrzydlaty mrok to upiór o twarzy kobiety i skrzydłami nietoperza. Zostawia Sole Pustki. Największa zaleta - magia. Jest niezbyt dyskretny, o czym świadczy spryt, który wynosi 20. Atakuje od 15hp do 45hp, przy zdrowiu 220 i wytrzymałości 50. Jest to silny stwór który potrafi lewitować tuż nad ziemią. Używa też 20pkt. tarczy.




OgrimOgrim - Ogrim to uzdolniona magicznie silna Daedra, która potrafi niszczyć zbroje i broń przeciwnika. Atak od 11 do 33 HP. Zdrowia ma dużo, bo 170, a kondycji bardzo dużo, bo 400.



Golden saintZłota Święta - Bardzo silna daedra o maks. ataku 60, przy czym częściej atakuje bronią daedryczną lub szklaną. Ma też taką tarczę. Dużo zdrowia (250) i olbrzymia ilość kondycji (700) czynią z niej bardzo trudnego przeciwnika. Jest uzdolniona magicznie (90 pkt.) i waleczne (80 pkt.) Wydaje denerwujące metaliczne odgłosy.





To wszystkie stworzenia z tego działu Bestariusza. W następnych opiszę zwierzęta z Tribunala i Bloodmoona, oraz Humanoidy i Nieumarli. Mam nadzieję że mój wysiłek pomoże Wam w graniu w najlepszego RPGka wszechczasów..


Design by FiLoPeLiUs (& Dael...)

Ostatnia modyfikacja: 2011-06-04 22:11:56

Najnowsze aktualizacje materiałów na stronie:

30.03.2013 » Newsletter - Morrowind.pl
28.02.2013 » Wymagania sprzętowe - Skyrim
28.02.2013 » Rasy - Morrowind
22.01.2013 » Osiągnięcia - Skyrim

Ostatnie informacje na Forum Morrowind.pl

21.01.2018 » vans zapatillas hombre
21.01.2018 » adidas nmd runner damen
21.01.2018 » adidas nmd r1 uk
05.01.2018 » Re: Gdyby był atak zombie...?