Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Wampiryzm w Morrowind - Poradnik

Przeciętny mieszkaniec Vvardenfell uważa wampiryzm, wampiry i wszystko, co z nimi związane za chorobę, plagę lub nawet karę zesłaną na ludzi przez opatrzność czy bogów. Przekonania te wynikają z obawy przed istotami, które nie znoszą światła dziennego, poruszają się tylko w nocy często atakując ludzi, ale przede wszystkim z obawy przed nieznanym.
Postaram się tu krótko przybliżyć Wam wampiryzm gdyż ma on także swoje dobre strony, które moim zdaniem przewyższają te złe.

Złe strony wampiryzmu

Zacznijmy od tych złych. Otóż wampir, jak już napisałem u góry nie znosi światła dziennego i rani go ono. Jak również już napisałem większość ludzi boi się wampirów i nie udziela im swoich usług co może odstraszać potencjalnych przyszłych wampirów gdyż niektórzy nie mogą się obejść bez Łazika czy łodzi. Jednak wampir jest bardzo szybki i przebiegnięcie całej wyspy wzdłuż nie zajmuje aż tak wiele czasu, a przy okazji można pozwiedzać :) Niestety, śpiąc nie regenerują sobie wampiry życia ani many :(

Istnieje również coś takiego, że będąc wampirem jest ograniczony level postaci jednak wynika to z tego, że stając się wampirem dostajemy punkty do umiejętności -> nie możemy ich więcej rozwijać -> nie dostajemy punktów do levelu. Jasne i proste :)

Dobre strony wampiryzmu

Przejdźmy do dobrych stron bycia wampirem. Więc w momencie stania się dzieckiem nocy otrzymujemy premię 20 pkt. do siły, siły woli, szybkości 30 pkt. do skradanie, atletyka, akrobatyka, walka wręcz, bez zbroi, mistycyzm, iluzja, zniszczenie oraz do kilku innych współczynników zależnych od klanu, ale o tym za chwilę. Dostajemy również czar - dotyk wampira, pozwalający na wysysanie życia z przeciwnika. Kiedy nasza postać stanie się wampirem otrzyma nowy, zajebczy wygląd - białe kły, blada twarz i białe, przerażające oczy :) Jako wampir dostajesz odporności na choroby i paraliż a także 50% odporności na zwykłą broń. Jednym z większych plusów jest to, że jako wampir można zdobyć najlepszy mieczyk w grze :)

Wampirze klany

Przede wszystkim należy wiedzieć, iż w Vvardenfell istnieją trzy klany wampirów różniące się trochę między sobą oraz wampiry niestowarzyszone. Zacznijmy od klanów.
  • Klan Berne - jest to klan dla postaci preferujących skrytość - złodziei, skrytobójców, agentów. Wstępując do Berne otrzymujemy premię dodatkowych (oprócz tych bazowych!! :) ) 20 pkt do skradania, zwinności, bez zbroi i walki wręcz. Ich siedziba to Galom Daeus - dwemerowe ruiny w regionie Molag Mar.
  • Klan Quara - przeznaczony dla wojowników, 20 pkt do: broń obuchowa, siła, walka wręcz i ciężka zbroja. Główna siedziba: Ruiny Drucashti na zachód od Urshilaku.
  • Klan Anduande - przeznaczony dla wampirzych magów, premia do 20 pkt. do: krótkie ostrze, siła woli, mistycyzm, zniszczenie. Ich baza to Sarethi ancestral Tomb w Sheogorad.

Jak stać się wampirem?

Kiedy decydujemy się na dany klan udajemy się do ich siedziby zdejmujemy ubranko i dajemy się lać wampirom. I tu pojawia się problem. Kończąc main quest dostajemy odpornośc na choroby a wampiryzm w początkowym stadium rozwoju (3 dni) jest wlasnie chorobą - światłowstręt się nazywa. Jednak Vampire Master i z tym sobie poradził :) wystarczy skombinowac sobie pierścień lub amulet z obniżeniem odporności lub wystawic się na dzialanie takiego czaru. Kiedy uporamy się z tym problemem i pojawi się ikona "światłowstręt" czekamy 3 dni i... jest! Udało się, jesteśmy dzieckiem nocy, teraz pozostaje udać się do siedziby klanu po questy.

Zdania dla wampirów

Questy otrzymamy również od kilku wampirów niestowarzyszonych oraz od jednej laski w Gildi Magów (Sirilonwe bodajże). Ten quest jest związany ze wspomnianym wcześniej mieczem... :)

Jak uleczyć się z wampiryzmu?

Polecam lekturę dziennika gwardzisty Viveca, którą znajdziemy w Galom Daeus. Napisane jest tam żeby udać się do daedrycznych ruin Bal Ur i porozmawiać z posągiem, tam już wszystko zostanie wyjaśnione.

Ostatnia modyfikacja: 2011-08-18 11:59:01