Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Zadania - Gildia Wojowników

The Elder Scrolls III: Morrowind...

The Way of Ultimate Warrior...
by Dael...

version 0.8
04.01.2004


I... Wstęp

Solucja (poradnik) pisana jest (cały czas...) tak, aby gracz miał choć trochę przyjemności z gry. Odmiana słownictwa stworzona przeze mnie. Starałem się nie używać nazw własnych, które są różne w zlokalizowanych wersjach gry. Przykład: Nazwy grzybów, nie podaję ich ponieważ posiadacz gry sam może je poznać w czasie przygody. Nie musisz czytać całego poradnika, ale nawet weterani Morrowind znajdą w nim coś ciekawego. Jeśli interesuje Cię konkretne zadanie, poszukaj jego opisu a na pewno znajdziesz rozwiązanie.

II... Kilka porad

- jesteś doświadczonym graczem, nie czytaj porad ;)
- naucz się zaklęcia teleportacji do świątyni lub imperialnego fortu
- zawsze noś przy sobie parę młotków lub innych narzędzi do napraw zbroi
- odwiedź http://www.buttersky.com/morrowind/index.html i zobacz gdzie iść

III... Wybór życiowej drogi

Więc chcesz zostać wojownikiem...
Moim zdaniem, nic szczególnego...
Kijek w dłoń i ruszamy...

Załóżmy, że w życiu ci nie wyszło, masz dużo mięśni, mały rozumek i zero pomysłów. Nawet takie osoby w świecie Morrowind znajdą swoje miejsce. Gildia Wojowników z radością powita tych, którzy wolą działać niż myśleć. Nawet gdy nie masz zbyt dużo siły, to się nie przejmuj. Dostaniesz do dyspozycji kilku trenerów, którzy pomogą ci, przynajmniej na początku. Pamiętaj, że dla innych będziesz tylko maszynką w stylu MDK - "murder, kill and destroy", dla ciebie znaczy to mniej więcej "bij, pobij i zabij". Zapewne nie potrafisz korzystać z mapy ani z tym podobnych "bazgrołów". Radzę popytać o miasto zwane Balmora. Jeśli pomimo wszystkich innych trudności językowych uda ci się tam dotrzeć, to możesz potraktować to już jako pierwszy sukces, zakładając że kariera wojownika to twój życiowy cel. W Balmorze czeka cię kolejne zadanie. Musisz odnaleźć budynek gildii. Masz dużo mięśni, więc możesz sobie pobiegać i porozglądać się za kompanami. Tylko nie pomyl drzwi. Pamiętaj, że musisz wejść w te po lewej stronie. Prawe są zarezerwowane dla magów, czyli osób które przede wszystkim posługują się inteligencją, więc nie dla ciebie. Nie wchodź tam pod żadnym pozorem. W gildii wojowników wejdź na piętro i porozmawiaj z pewną kobieta. Jej imię to Eydis'aj. Nawet nie próbuj prawić jakiś komplementów odnośnie jej oczu, i tak nigdzie z tobą nie pójdzie. Lepiej posłuchaj zasad gildii oraz zaproponuj wykonanie jakiegoś zadania.

IV... Przygodę czas zacząć

++++++++++
gdzie: Balmora
kto: Eydis
cel: Zabij parę szczurów
++++++++++++++++

Nie pozostaje nic innego, jak wziąć jakiś mieczyk i zarżnąć parę zwierzaków. Ze słów Eydis'aj dowiesz się, że miejscem nawiedzanym przez te miłe stworzonka jest dom niejakiej Drarayne'j Thelas'aj, właścicielki magazynu z poduszkami. Najpierw poświeć parę chwil i naucz się korzystać z mapy. Dom do którego musisz iść leży we wschodniej części miasta. Podpowiadam, wschód jest z prawej strony mapy. Dodatkowo zostaniesz poinformowanym o tym, że niedaleko magazynu płynie rzeka, w sumie jedyna w tej osadzie. Wysil więc umysł i po odnalezieniu mieszkania Drarayne'j wejdź do niego. Z rozmowy z właścicielką powinieneś zrozumieć, że podobno jedna z małych bestii buszuje w sypialni. Dostaniesz jeszcze klucz do magazynu. Nie pozostaje nic innego jak zabić wrednego szura w pokoju z łóżkiem a następnie udać się do składu poduszek. Wyjdź z mieszkania i wejdź po schodach na górę. Użyj klucza ;). Potnij na kawałki wszystkie gryzące poduszki stworzenia i wracaj do Drarayne'j. Dostaniesz trochę grosza. Teraz zamelduj w gildii wykonanie zadania. Pamiętaj, aby zawsze pytać o awans. Przecież i tak nie wiesz, kiedy i jak to następuje, ale od czego jest przełożony gildii. Zdaje się, że zasłużyłeś na kolejne zadanie godne takiego wojownika jak ty.

++++++++++
gdzie: Balmora
kto: Eydis
cel: Zabij złodziei jajek w pobliskiej kopalni
++++++++++++++++++++++++++++

Dziwna sprawa. Od kiedy jajka wydobywa się w kopalni? Ale nie bój nic. Nawet jeśli twój wojowniczy rozumek nie potrafi tego ogarnąć, jeszcze wiele niespodzianek cię czeka. Zapewne pamiętasz, że kopalnia Shulk powinna znajdować się na południe od Balmory, tak ci powiedziano. Nie ma co szuka jej na mapie. Powinieneś iść ciągle na dół, wystarczy, że popatrzysz na mini-mapę. Wędruj prawym brzegiem rzeki. Po niedługiej podroży powinieneś zobaczyć ognisko i odpoczywających górników. Nie ma potrzeby z nimi rozmawiać. Od razu wejdź do środka i poszukać drzwi do jaskini z królową. Tam z pewnością spotkasz także złodziei. Zabij ich i wracaj do gildii zdać raport.

V... Copyright

Wszystkie nazwy pochodzące z gry są własnością Bethesda Software inc. Ten poradnik należy do mnie (Dael...), został napisany w celu umieszczenia go na Morrowind.kgb. Jeśli chcesz zamieścić go na swojej WWW, napisz do mnie. Kopiowanie, rozpowszechnianie, dzielenie, mnożenie, dodawanie i odejmowanie ;) tego dokumentu bez mojej zgody jest zabronione.

Strony uprawnione do publikacji dokumentu: www.morrowind.pl

Jeśli pozyskałeś ten poradnik z innego źródła, zawiadom mnie.



VI... Koniec


Ostatnia modyfikacja: 2011-06-08 00:00:09