Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Właściwy proces zaklinania

Przedmioty możesz wzmacniać samemu lub korzystać z usług wykwalifikowanych osób. Aby samemu zaklinać, upuść kryształ, który chcesz użyć na wizerunek twojej postaci w ekwipunku, powinno pojawić się specjalne menu. Tam będziesz mógł wybrać czy chcesz zrobić nowe wzmocnienie, czy tylko doładować już istniejące. Jeśli wybierzesz nowe zaklinanie, proces będzie przebiegał identycznie jak wizyta u wykwalifikowanego zaklinacza. Robiąc wzmocnienie samemu musisz pamiętać, że sukces zależy głównie od twojej umiejętność zaklinania. 100 poziom daje ci największe szanse, jednak ciągle nie 100%. W razie porażki dusza znika, ale kryształ pozostaje. Podczas korzystania z usług innych zawsze uda ci się zaklinanie, jednak musisz za to zapłacić.


1) W celu stworzenia wzmocnionego przedmiotu, musimy posiadać wypełniony kryształ duszy oraz coś do wzmocnienia. Przedmioty do zaklinania są to niemagiczne bronie, części zbroi oraz kawałki papieru. Gdy będziesz zaklinał papier, otrzymasz zwój, który może być wykorzystany tylko raz. W przypadku wybrania usług zawodowca lub upuszczenia załadowanego kryształu na wizerunek postaci, pojawi się specjalne menu.


2) Na górze menu możesz nadać nazwę tworzonemu przedmiotowi. Będzie tam już oficjalna nazwa nadana przez grę. Możesz jednak bez obaw zmienić ją na odpowiednią dla ciebie.


3) Pod nazwą znajdują się dwa puste kwadraty. Pierwszy użyjemy do wyboru przedmiotu, który chcesz wzmocnić. Po kliknięciu pojawi się mała wersja ekwipunku gdzie będziesz mógł wybrać przedmiot. Drugi kwadrat służy do wyboru duszy. Kliknij na kwadrat a ukaże się małe manu z pełnymi kryształami duszy z twojego ekwipunku.


4) Po wyborze przedmiotu oraz duszy, zobaczysz w prawym górnym rogu trzy nowe pozycje; wzmocnienie, koszt rzucenia i ładunek.

Wzmocnienie: wskazane jest jako xx/xx. Każdy przedmiot ma swoje własne specyficzne punkty wzmocnienia, jest to numer po prawej stronie slash'a (/). Efekty, które wybierzesz kosztują określona i liczbę punktów zaklinania, to jest numer na lewo od slash'a (/). Pierwszy numer nigdy nie może przewyższać pierwszego.

Koszt rzucenia: jest to ilość ładunku, który stracisz, gdy użyjesz przedmiotu. (Może być również widoczne jako mana. Kosza rzucenia jest to ilość many, która zostanie stracona. Nie jest to jednak twoja, lecz specjalna mana przedmiotu)

Ładunek: jest to ilość punktów jakie posiada przedmiot. Jest to zależne od rodzaju używanej duszy. Jeśli użyjesz duszy o wartości 150 (Atronach Burzy) będziesz miał 150 punktów ładunku. Gdy efekt, którym chcesz wzmocnić przedmiot kosztuje 10 punktów, możesz użyć go 15 razy zanim będziesz musiał naładować go ponownie. (Podobnie jest z maną. Używając duszy o wartości 150, otrzymasz 150 punktów many)


5) Poniżej nazwy przedmiotu znajduje się lista magicznych efektów, których możesz użyć. Zależy ona od zaklęć w twojej księdze. Możesz używać czarów znajdujących się w twoim posiadaniu. Kupuj więc wszystkie jakie spotkasz a będziesz miał bardzo wiele możliwości.


6) Po wybraniu efektu zobaczysz, że pojawiło się kolejne małe menu.

Zawiera ono następujące opcje:

Zasięg: możesz wybrać między: target/touch/self. Jeśli wybierzesz 'touch', efekt zostanie wykorzystany, gdy dotkniesz stworzenia. 'Self' znaczy, że efekt zadziała na ciebie. 'Target' oznacza konieczność wystrzelenia efektu, czyli musisz przejść do trybu używania zaklęć.

Wielkość: Rezultat efektu jaki twój wzmocniony przedmiot będzie posiadał. Na przykład: obrażenia jakie efekt zadaje. Zwiększona 'wielkość' obrażeń pochłania więcej punktów wzmocnienia.

Trwanie: Czas przez jaki efekt będzie działał. Zwiększenie czasu trwania bardzo widocznie zwiększa ilość zużywanych punktów wzmocnienia.

Zasięg: Strefa w jakiej będzie działał dany efekt. Zwiększona strefa zużywa o wiele więcej punktów wzmocnienia.


7) Ostatnią rzeczą jaką musisz wybrać jest typ wzmocnienia. Wybiera się go poniżej list efektów. Możesz zdecydować się na: 'cast when strikes', 'cast when used', 'constant effect' lub 'cast once'.

Cast when strikes: Oznacza, że efekt jest rzucany tylko podczas używania broni. Jedynie broń można wzmocnić w ten sposób. Jeśli wybrałeś 'cast when strike' upewnij się, czy zaznaczyłeś również 'touch', jest to opcja zasięgu ('range').

Cast when used: Efektu możesz użyć jedynie w trybie rzucania czarów (ręce wyciągnięte przed twoja postacią). Najpierw musisz wybrać efekt w menu 'magic items'.

Constant effect: Działa ciągle na twoja postać. Znaczy, że 'self' jest jedyną opcją jaką możesz wybrać w menu zasięgu.
NOTE: Jeżeli wybierzesz 'constant effect' upewnij się, że wybierzesz duszę o wartości min. 400. Jedynie Złota Święta, Lunatyk oraz Vivek posiadają tak "bogate wnętrza".

Cast once: Możliwe tylko, gdy zaklinasz zwój lub papier. Efekt może być użyty tylko raz, podobnie jak w większości zwojów w grze.


8) Gdy zakończysz dodawanie pożądanego efektu i uzupełnisz wszystkie jego opcje, wszystko co musisz zrobić, to kliknąć na 'buy' a twój przedmiot zostanie utworzony. Jeśli zaklinasz sam, wciśnij 'create'.

NOTE: Nie każdy efekt posiada takie same opcje. Na przykład; 'bound armor/weapon' można użyć jedynie z opcją 'self' nie na 'target' lub 'touch'. Opcje zależą także od wybranego typu wzmocnienia.


Opracował Dael

Ostatnia modyfikacja: 2011-06-18 12:31:18

Najnowsze aktualizacje materiałów na stronie:

30.03.2013 » Newsletter - Morrowind.pl
28.02.2013 » Wymagania sprzętowe - Skyrim
28.02.2013 » Rasy - Morrowind
22.01.2013 » Osiągnięcia - Skyrim

Ostatnie informacje na Forum Morrowind.pl

05.01.2018 » Re: Gdyby był atak zombie...?
05.01.2018 » I Love Big Brother - Radio Online & Download Music
02.01.2018 » Re: Sen
28.12.2017 » Re: Gry na których się zawiedliście