Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Samotny Stróż (The Forlorn Watchman)

Szybka solucja

  1. Popytaj w mieście o plotki.
  2. Porozmawiaj z Gilgondorin o duchu, a następnie udaj się do Obozu Bawnwatch.
  3. Porozmawiaj z duchem i wróć do Gilgondorina.
  4. Zapytaj Gilgondorina o "paszczę pantery"
  5. Udaj się do wraku statku "Emma May" i odszukaj jej dziennik pokładowy.
  6. Odnajdź klucz i otwórz kajdany szkieletu przykutego do ściany statku.
  7. Zabierz mapę z kajuty i udaj się na poszukiwanie ukrytego skarbu.

Mapy do zadania Samotny Stróż

Lokacja Srebrnego Domu na Wodzie w Bravil (dom Gilgondorina)

Lokacja Obozu Bawnwatch (miejsce przebywania ducha)

Lokacja Paszczy Pantery, wraku "Emmy May" oraz Fortu Żelaznego

Mapa Granthama Blakeleya

Oblivion - Mapa Granthama Blakeleya

Lokacja Obozu Czarnych Psów (niedaleko miejsca ukrycia skarbu)

Uwagi

  • Nie ma potrzeby powrotu do Gilgondorina w celu uzyskania informacji na temat położenia Paszczy Pantery. Jeśli uważnie przyjrzysz się kierunkowi, w którym spogląda duch i za nim podążysz, zauważysz na kompasie ikonę. To jest właśnie Paszcza Pantery.
  • W ogóle można zrezygnować z rozmowy z Gilgondorinem, poświęcając aspekt odgrywania roli w Oblivion. Przebywając w Obozie Bawnwatch po 8 rano otrzymamy powiadomienie o zadaniu.
  • Najszybszym sposobem na wykonanie zadania jest odszukanie Stróża, gdy znajduje się on w Forcie Żelaznym w bardzo wczesnych godzinach porannych.
  • Niestety nie można udać się bezpośrednio do wraku statku bez odwiedzenia Stróża. Duch ostatniego zdrajcy nie pojawi się we wraku oraz nie będzie można przekroczyć ostatnich drzwi.
  • Gable nie jest zaliczany do Nieumarłych. Jeśli inne stworzenia na statku podążą za nami na jego poziom, bardzo możliwe, że zaatakują Zdrajcę zamiast nas. Oczywiście zostaną przez niego pokonane, ale w międzyczasie możemy także atakować zajętego innymi stworzeniami ducha.
  • Po zabiciu Zdrajcy i zabraniu klucza otrzymamy wpis w dzienniku wspominający dziennik pokładowy, nawet jeśli nigdy go nie czytaliśmy. Przeczytanie dziennika po tym zdarzeniu nie doda nowego wpisu.
  • Jeśli skorzystamy z opcji szybkiej podróżny w celu udania się do Obozu Bawnwatch późno w nocy, czasem możemy spotkać ducha, który zniknie podczas gdy będziemy starali się do niego podejść. Dlatego zalecane jest rozpoczęcie zadania około 8 rano. W przypadku, gdy wiemy gdzie duch się udaje, bez problemów znajdziemy go w pobliżu Fortu Żelaznego każdej nocy po 9.

Etapy zadania

10 Dotarły do mnie słuchy o duchu starca, przechadzającym się w nocy po brzegu Zatoki Niben. Mówią, że idzie on powoli wzdłuż brzegu, by później patrzyć się ze smutkiem na wody Zatoki, póki nie wzejdzie słońce. Mieszkańcy Bravil nazwali ducha "Samotnym Stróżem". Powiedziano mi, że więcej dowiem się od Gilgondorina w Srebrnym Domu na Wodzie.
18 Gilgondorin powiedział, że Samotny Stróż pojawia się codziennie o ósmej wieczorem w Obozie Bawnwatch, na brzegu Zatoki Niben. Był bardzo pomocny, a nawet zaznaczył położenie obozu na mojej mapie. Być może dobrze będzie się tam udać i zobaczyć, o co naprawdę chodzi w miejscowej legendzie.
20 Widmowa postać Samotnego pojawiła się na brzegu Zatoki Niben. Być może dobrze będzie go poobserwować i zobaczyć, co robi.
30 Duch zakończył swój posępny spacer na skalistym cyplu wychodzącym w Zatokę Niben. Oznajmił, że jest Granthamem Blakeley i rzekł tylko "Odszukaj mnie w paszczy pantery. Proszę, uwolnij mnie." Powiedziawszy to odwrócił się ku Zatoce, by patrzyć na jej wody. Myślę, że patrzył właśnie w tym konkretnym kierunku. Muszę spróbować zapytać Gilgondorina o "paszczę pantery".
lub
Duch zakończył swój posępny spacer na skalistym cyplu wychodzącym w Zatokę Niben. Oznajmił, że jest Granthamem Blakeley i rzekł tylko "Odszukaj mnie w paszczy pantery. Proszę, uwolnij mnie." Powiedziawszy to odwrócił się ku Zatoce, by patrzyć na jej wody. Myślę, że patrzył właśnie w tym konkretnym kierunku. Być może ktoś w Bravil będzie wiedział więcej o tej zjawie i o "paszczy pantery".
40 Gilgondorin powiedział, że "paszcza pantery" to dawne żeglarskie określenie Rzeki Pantery i delty, gdzie wpada do Zatoki Niben. Jej nazwa wzięła się wystających z wody skalnych formacji, które przypominają zęby. Oznaczył jej położenie na mojej mapie. Muszę tam podążyć, by rozwikłać zagadkową wiadomość Granthama.
50 Jestem w Paszczy Pantery. Za przypominającymi zęby skałami widnieje wrak niewielkiego statku handlowego pod nazwą Emma May. Wygląda na to, że zatonął dawno temu. Muszę zbadać ten wrak.
60 We wraku Emmy May zaatakował mnie duch. Wygląda na to, że pełno ich w tym statku. Podejrzewam, że były niegdyś załogą Emmy May. Nie mam pojęcia, dlaczego spotkał ich taki los. Muszę iść dalej i zbadać go do końca.
70 Z dziennika pokładowego Emmy May wnioskuję, że w pewnym momencie na pokładzie wybuchł bunt i statek został sprowadzony z kursu. Dwóch ludzi, którzy próbowali powstrzymać bunt, uwięziono pod pokładem. Szukając schronienia przed sztormem statek zawinął do na pozór spokojnej zatoczki. Tu kończy się dziennik. Obawiam się, że nie dostrzegłszy skał w Paszczy Pantery, ugrzęźli na mieliźnie. Muszę szukać dalej.
80 Gable, zdrajca, o którym wspominał dziennik Emmy May, miał przy sobie klucz. Muszę poszukać zamka, do którego pasuje.
90 Na najniższym pokładzie Emmy May znajdował się szkielet przykuty do ściany. Myślę, że to są szczątki Granthama Blakeley. Muszę otworzyć kajdany znalezionym kluczem.
100 Po otworzeniu kajdan pojawił się duch Granthama Blakeley. Podziękował mi za uwolnienie i pozwolił mi zabrać ukrytą w kajucie mapę. Myślę, że prowadzi ona do jego skarbu. Muszę zabrać mapę i opuścić ten wrak. Nie mam tu nic więcej do roboty.
110 Przy pomocy mapy Granthama powinno mi się udać odnaleźć miejsce ukrycia skarbu.
120 Mapa Granthama doprowadziła mnie do ukrytej pośród skał skrzyni ze skarbem. To pewnie tu Grantham ukrył swój dobytek, gdy wyruszał na morze. Teraz to wszystko należy do mnie, w nagrodę za pomoc w uwolnieniu jego ducha.

Ostatnia modyfikacja: 2011-09-05 01:59:01