Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Szkolenie (Tutorial)

Pierwsze zadanie na charakter informacyjny. Jego celem jest zapoznanie gracza z poruszaniem się po świecie The Elder Scrolls.


1 - Tutaj rozpoczynamy grę
2 - Ciała: kapitan Renault oraz Skrytobójców
3 - Szkielet oraz zabezpieczona skrzynia
4 - Studnia
5 - Wyjście z lokacji


* Aby iść do przodu, wciśnij W, zaś wciśnij S żeby się cofnąć. Aby iść w lewo, wciśnij A. Aby iść w prawo, wciśnij D. Obracasz się przy pomocy myszy. Aby biec, wciśnij Lewy Shift. *

Po chwili w naszej celi pojawia się tajemniczy gość...


Podążając za eskortą szybko natrafisz na walkę, w której zginie kapitan Renault a Ty otrzymasz kolejne szczegóły szkolenia.

* Aby przygotować swą broń lub pięści, wciśnij F. Aby wyprowadzić cios, wciśnij LPM. Aby się zasłonić, wciśnij PPM. *

Następnie zaatakują dwa szczury, które po paru prawych sierpowych powinny uznać Twoją wyższość i polec.


Idąc dalej, otrzymasz kolejne wskazówki.

* Potrzebujesz broni. Przeszukaj ciało kapitan Renault. Aby otworzyć dowolny pojemnik, podejdź doń i wciśnij Spacja, gdy pojawi się jego nazwa. *


Przeszukaj także ciała leżących obok Skrytobójców i przejmij wszystkie przedmioty należące do wszystkich poległych postaci. Pojawią się nowe informacje

* Aby wyświetlić swój dziennik, wciśnij Tab. Przy jego pomocy możesz sprawdzić współczynniki swej postaci, wyposażyć się w broń i zbroję, oraz wybrać zaklęcia. *

* Kliknij na pierwszej ikonie u dołu dziennika, aby wyświetlić ekwipunek. Tam możesz wyposażyć się w broń i zbroję klikając na nich. *

Podczas dalszej wędrówki natkniesz się na szkielet, przy którym znajdziesz łuk, strzały, kilka wytrychów oraz inne mniej ważne przedmioty.


Dowiesz się także jak używać wytrychu oraz łuku.

* Jeśli masz wytrych, możesz spróbować otworzyć większość zamków. Wsuń wytrych do góry, w zapadkę. Gdy zapadka znajdzie się w najwyższym położeniu, wciśnij lewy przycisk myszy, aby ją zablokować. Zamek otworzy się, gdy wszystkie zapadki będą na górze. *

Nowe wiadomości od razu możemy przećwiczyć na skrzyni leżącej obok szkieletu.


Gdy uda nam się otworzyć skrzynie, bierzemy do ręki łuk, ładujemy strzały i czas na mały trening.

* Teraz możesz przećwiczyć strzelanie z łuku. Wiadro przy studni będzie dobrym celem. Aby naciągnąć cięciwę i wycelować, wciśnij LPM. Puść klawisz, gdy chcesz wystrzelić. *



W przypadku trafienia ujrzymy pochwałę i kolejna podpowiedź.

* Nieźle! Możesz znaleźć strzały w świecie gry, a także odzyskać z ciał wrogów część wystrzelonych w nich strzał. *

Przy wyjściu z lokacji, czeka na nas ciało goblina, w którym znajdziemy kilka ciekawych drobiazgów.


Dalej czekają na nas już tylko drzwi wyjściowe z lokacji, za którymi znajdują się Cesarskie Lochy.



1 - Drzwi do: Cesarskie więzienie
2 - Grzyby
3 - Szkielet oraz skrzynia i przedmioty
4 - Grzyby
5 - Grzyby
6 - Grzyby
7 - Drzwi do: Naturalne pieczary


Przyszła pora na naukę rzucania czarów.

* Teraz poćwicz rzucanie zaklęć. Aby rzucić wybrany czar, wciśnij C. Jeśli chcesz zmienić czar, wciśnij Tab, by znów wyświetlić swój dziennik. *

* Wybierz ikonę zaklęć na dole dziennika, by wyświetlić kartę magii. *

* Twoja Mana się wyczerpuje i może zabraknąć ci jej do rzucania zaklęć. Mana powoli regeneruje się z czasem, możesz też uzupełniać ją śpiąc lub pijąc mikstury. Niebieski pasek w lewym dolnym rogu pokazuje wartość twojej Many. *



* Twoje zdrowie się wyczerpuje i jesteś na skraju śmierci. Uzupełnij je pijąc eliksiry, śpiąc lub rzucając zaklęcia leczenia. Czerwony pasek w lewym dolnym rogu pokazuje stan twojego zdrowia. *



* W dzienniku możesz przypisać klawisze przedmiotom i zaklęciom przytrzymując którąś z cyfr i klikając na przedmiocie, który chcesz doń przypisać. Ponowne wciśnięcie tego klawisza podczas gry spowoduje natychmiastowe wyposażenie tego przedmiotu. *

Przemierzając dalej lochy natrafimy na kilka skupisk grzybów.



Pod koniec lokacji napotykamy drzwi do kolejnej czekają na nas Naturalne Pieczary

Ostatnia modyfikacja: 2011-08-31 02:02:52