Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Wampiry w Skyrim

Skyrim - Wampiry

W prowincji Skyrim ludzie zarażeni niezwykłą chorobą zmieniają się w stworzenia nocy, czyli Wampiry.

Jeśli spotkamy ich podczas naszej przygody i zaatakujemy, istnieje ryzyko zarażenia się. Początkowo infekcja przebiega podobnie jak w przypadku wszystkich innych chorób, które możemy spotkać w grze. Możemy się z niej wyleczyć w standardowy sposób. Jeśli zlekceważymy narastająca rządzę krwi i nie powstrzymamy jej wystarczająco szybko, zmienimy się w Wampira. W tym momencie wszelkie normalne próby leczenia nie będą już skuteczne.

Jak zostać Wampirem?

Podczas walki przeciwko Wampirom, istnieje mała szansa zarażenia się ich chorobą. Jeśli nie uleczymy się z niej w ciągu trzech dni, proces przemiany naszej postaci rozpocznie się podczas pierwszego snu po tym czasie.

Etapy Wampiryzmu

Jako Wampir, nasza postać uzyska dodatkowe umiejętności zależnie od tego jak dawno pożywiała się. Im dłużej uda jej się wytrzymać bez zaspokojenia żądzy krwi, tym silniejsze efekty uzyska. Niestety prócz zwiększenia umiejętności oraz uzyskania dodatkowych mocy, doświadczymy także efektów ubocznych, takich jak wrażliwość na ogień lub spadek punktów życia.

  • Pierwsza faza

    Jest to początkowy etap Wampiryzmu, w którym nie otrzymamy żadnych bonusów ale także nie doświadczymy efektów ubocznych. Możemy swobodnie poruszać się w ciągu dnia. Ludzie nie zmieniają swojego nastawienia do nas. Wygląd naszej postaci także nie zdradzi, że niedługo staniemy się potworem...

  • Druga faza

    Na tym etapie przebywanie na słońcu osłabi nas na tyle, że powstrzyma regeneracje punktów życia. Dodatkowo wygląd naszej postaci umożliwi niektórym ludziom na rozpoznanie w nas Wampira i zostaniemy zaatakowani.

  • Trzecia faza

    Kolejny etap przemiany spowoduje jeszcze wyraźniejsze zmiany w wyglądzie. Drastycznie zmniejszy się nasza odporność na Ogień oraz redukcja punktów życia podczas przebywania na świetle dziennym.

  • Czwarta faza

    Końcowe stadium przemiany w Wampira. Nasz bohater odczuje 100% mniejszą odporność na Ogień. Dodatkowo światło dziennie zmniejszy jego punkty życia o 60. Wszyscy napotkani ludzie będą do nas wrogo nastawieni.

Pożywanie się

Regularne zaspokajanie żądzy krwi, czyli pożywianie się śpiącym NPC, zapewni że nasza postać pozostanie na pierwszym etapie choroby.

Dobre strony Wampiryzmu

  • Możliwość ożywienia martwego ciała na 60 sekund, aby pomagało nam w walce.
  • Zaklęcie pozwalające pochłaniać określoną liczbę punktów życia naszego celu.
  • Polepszenie widzenia w nocy przez 60 sekund.
  • Wykrycie Wampira podczas skradania jest o 25% trudniejsze.
  • Wszystkie zaklęcia ze szkoły Iluzji będą o 25% silniejsze.
  • Częściowa odporność na Zimno.
  • 100% odporności na choroby.
  • 100% odporności na Trucizny.

Złe strony Wampiryzmu

  • Po przemianie w Wampira stosunkowo trudno jest się wyleczyć.
  • Ludzie mogą komentować nasz dziwny wygląd, nie chcieć z nami rozmawiać lub po prostu nas zaatakować.
  • Częściowa lub całkowita utrata odporności na Ogień.
  • Światło dziennie zatrzyma regenerację punktów życia. W późniejszych etapach także obniży ich ogólną liczbę.
  • Nasz wygląd bardzo się zmieni w dość nieprzyjemny sposób. Zostaniemy także postarzeni o kilka lat.

Ostatnia modyfikacja: 2011-11-12 14:15:09