Zaloguj się lub Zarejestruj za darmo

Historia Tamriel, Druga Era

Druga Era


Data Wydarzenie

2E1 Potentat Versidue-Shaie z Tsaesci na Akavirze, przejmuje władzę w imperium, po udanym zamachu na życie ostatniego z linii Remanów.
2E230 Vanus Galerion zwany Mistykiem, tworzy pierwszą gildię Magów w Firsthold na wyspie Summerset. Potem siedziby gildii zaczęły powstawać jak grzyby po deszczu w całym Summerset, a potem w całym Tamriel. Wiele kronik mówi, jakoby gildia ta kierowała się budzącymi strach zasadami, nie sposób jednak nie zauważyć wielkiej mądrości, jaka emanowała z tej organizacji. Gildia Magów to potężna siła na kontynencie. Wiele razy wmieszana była w lokalne konflikty polityczne, i często stawała się ich rozwiązaniem.

Mniej więcej w tym czasie znika wyspa Artaeum, i przestaje być widoczna z wybrzeża Summerset. Około 500 lat później powraca na swoje miejsce, jednak nikt z jej mieszkańców nie chce powiedzieć co się działo przez ten czas, ani co stało się z Iachesisem i radą Artaeum.
2E231 Założony zostaje rycerski Zakon Lampy, by wspierać i ochraniać gildię Magów.
2E309 Keirgo z Anequiny i Eshita z Pellitine łączą swe, dotychczas walczące ze sobą królestwa, by stworzyć Elsweyr.
2E324 Jeden z członków Morag Tong zabija potentata Versidue-Shaie w jego własnym pałacu, w królestwie Senchal (Elsweyr). Po tym akcie organizacja Morag Tong zostaje zdelegalizowana w całym Tamriel.
2E360 Grupa byłych członków Morag Tong w tajemnicy zakłada Mroczne Bractwo. Najwcześniejsze zapiski zawierające nazwę Mroczne Bractwo, pochodzą z pamiętników Krwawej Królowej Arlimahery z Hegathe z roku 2E412. Pamiętniki te pozwoliły naukowcom wysnuć przypuszczenia, że bractwo zostało utworzone nie wcześniej niż w tym właśnie roku.

Zasadniczą różnicą pomiędzy Morag Tong a Mrocznym Bractwem jest to, że bractwo jest czystym przedsiębiorstwem, nastawionym na zarabianie pieniędzy. Biorą każde zlecenie. Istnieją bo jest na nich zapotrzebowanie. To prawdziwi płatni mordercy.
2E430 Późniejszy władca imperium, potentat Savirien-Chorak i wszyscy jego spadkobiercy, zostają zabici przez Mroczne Bractwo/Morag Tong. Następuje koniec drugiego imperium.
2E431 Rok po zabójstwie Saviriena-Choraka, Orsinium traci status imperialnego terytorium.
~ 2E547 W księdze Arcturiańska Herezja napisano, że około tego właśnie roku, król Śnieżnych Demonów z Kamal na Akavirze, Ada'Soom Dir-Kamal, próbował najechać Morrowind. Upadły Król i Almalexia powstrzymali go w konfrontacji na Czerwonej Górze. Pytaniem jest, czy Upadły Król rzeczywiście jest Zurinem Arctusem. Jak mógł współpracować z Almalexią 300 lat przed przebudzeniem Numidium. Księga ta utrzymuje, że Upadłym Królem nie był Zurin Arctus, lecz starożytny król Wulfharth ze Skyrim (więcej szczegółów na ten temat w tekście o Dwemerach).
2E560-2E601 Knahateńska Grypa nawiedza południowo wschodnie Tamriel wybijając poszczególne osady w Black Marsh. Jaszczuropodobni Argonianie są jedynym plemieniem w Black Marsh, którzy są uodpornieni na tę chorobę. To pozwala wysnuć przypuszczenia nie do końca zdyskredytowane przez dzisiejszą naukę, że tę ludobójczą chorobę zesłał dla swoich ludzi argoniański mag.
2E572 Akavir atakuje Morrowind. Vivec uczy swój lud zdolności oddychania pod wodą, a następnie zalewa całe Morrowind, by wybić akavirskich najeźdźców.
2E612 Rodzi się Dram, słynny dunmerski zabójca.
2E798 Narodziny khajiita S'rathry, przyszłego bossa syndykatu Cyrusa w Wayrest.
2E827 Rodzi się Talos, później znany jako Tiber Septim, pierwszy imperator z dynastii Septimów. Niektóre źródła podają, że pochodzi z Atmory, inne, że urodził się w Alacaire w High Rock.
2E830 Utworzone zostaje Aldmerskie Dominium, które zawiera Summerset i Valenwood.
2E839 Narodziny Cyrusa, sławnego Redguardzkiego najemnika.
2E854 Cesarz Cuhlecain (znany później jako Imperator Zero) z Cyrodiil, zostaje zamordowany przez skrytobójcę z High Rock. Zabójca próbuje również zamordować generała Talosa, lecz ten przeżywa tracąc jednak swój donośny głos przez sporą ranę karku. Od tego momentu generał przybrał imię Tiber Septim i zasiadł na tronie. Te wydarzenia dają początek trzeciemu imperium.
2E862 Tiber Septim wyciąga ręce po wszystkie okoliczne królestwa, napotykając ze wszystkich stron silny opór. Nigdzie jednak opór nie jest tak wielki, jak w Hammerfell, królestwie Redguardów. Król Thassad II stawia zaciekły opór, nawet widząc inne kraje kruszące się pod inwazją imperium, do momentu aż ginie w zamachu. Po śmierci króla Hammerfell pogrąża się w wojnie domowej, pomiędzy frakcją Koron, która chce utrzymać władzę w kraju, a frakcją Niedźwiedzią, która już zaakceptowała nadejście cesarstwa. Książę A'tor (z Koron), syn Thassada i spadkobierca Hammerfell, prowadzi swe siły pokonując w kolejnych bitwach siły frakcji Niedźwiedziej. Jednak nie wszyscy z Koron są po jego stronie i podpisują pakt Tiberem Septimem, co owocuje wkroczeniem wielkiej armii imperium na terytorium Hammerfell. Legiony Septima bez problemu pokonują osłabione oddziały Koron. W krótkim czasie książę A’tor zostaje przyparty do muru przez legion Septima, i jest zmuszony do wycofania się na wyspę Stros M'Kai (dawna siedziba Koron). W finałowej bitwie w porcie na Stros M'Kai, flota dowodzona przez Lorda Admirała Amiela Richtona miażdży siły księcia. On sam zostaje zabity przez Drama, dunmerskiego zabójcę, zaraz po tym jak Nafaaliargus, imperialny czerwony smok zamienia jego statek w kulę ognia.

Bojąc się powstania Redguardów, którzy nigdy długo nie wytrzymywali pod okupacją, Tiber Septim buduje garnizon w każdym mieście w Hammerfell. Lord Richton, który pokonał księcia A'tora w bitwie na Stros M'Kai, zostaje mianowany tymczasowym gubernatorem miasta.
2E864 Najemnik Cyrus z pomocą Nieustającej Ligi wznieca rebelię na Stros M'Kai. Niszczą imperialną flotę i zmuszają do odwrotu cesarski legion. Gubernator Amiel Richton zostaje zabity przez Cyrusa w walce na Dirigiblu (nowoodnalezionej dwemerskiej maszynie latającej). W końcu cesarz Tiber Septim jest zmuszony do podpisania rozejmu na warunkach korzystnych dla Hammerfell. Zwycięska rebelia Stros M'Kai to jedyne militarne niepowodzenie Tibera Septima na zachodzie.
2E865 Narodziny Symmachusa, przyszłego męża Barenziah.
2E882 W podziemiach Czerwonej Góry budzi się Dagoth Ur i jego popielne wampiry, i pełni nowych sił, przechodzą wyżej do Komnaty Serca. Dagoth łączy siebie i swych braci z mocą serca, poprzez odprawienie wymyślonego przez siebie rutuału. Słudzy Dagotha rozpoczynają tworzenie drugiego Numidium (według planów, które przyśniły się Dagothowi w czasie długiego snu w podziemiach Czerwonej Góry) w pomieszczeniu obok komnaty z sercem Lorkhana. Utrzymanie budowy drugiego Numidium w tajemnicy przed Trójcą, jest sprawą priorytetową.

Trójca przybywa na Czerwoną Górę na coroczną kąpiel w mocy serca, lecz wpada w zasadzkę Dagotha i jego popielnych wampirów. Są zmuszeni do odwrotu i nie mogą użyć serca do odnowy swych mocy.
2E882-3E417 Trójca i siły z nią sprzymierzone okresowo atakują Czerwoną Górę, próbując dostać się do komnaty z sercem. Za każdym razem jednak Dagoth Ur okazuje się silniejszy. Dagoth rekrutuje Lunatyków i Śniących poprzez telepatyczne przekazywanie snów. Kultyści rekrutowani są przymusowo dzięki specjalnym snom im wysyłanym. Słabsi kultyści stają się spaczonymi bestiami, silniejsi natomiast awansują na kolejne stopnie wtajemniczenia.
2E893 Narodziny Barenziah, przyszłej królowej Mournhold a później także Wayrest.
2E896 Po podbiciu Hammerfell, Morrowind i Aldmerskiego Dominium kończy się dzieło jednoczenia całego kontynentu Tamriel. Większość zwycięstw zawdzięcza krasnoludzkiemu artefaktowi Numidium. Mówi się jakoby to Vivec podarował Septimowi Numidium, na mocy tajemniczego porozumienia pomiędzy Morrowind i Cyrodiil. Nic nie wiadomo o miejscu ani czasie osobistego spotkania Tibera Septima z Viveciem. Oficjalnym powodem utrzymywania tajemnicy jest ochrona tożsamości osób w to wmieszanych. Na zachodzie imperium mówi się o Zurinie Arctusie, jakoby to on miał byc pośrednikiem w zawarciu tego paktu. Na wschodzie krąży plotka, że Vivec oddał Numidium Tiberowi, by pomóc mu podbić Aldmerskie Dominium w podzięce za pozwolenie zachowania tradycji, religii i autonomii Morrowindu.

Jednakże ten gigantyczny golem nie jest doskonały. Cesarski mag bitewny Zurin Arctus poświęca swe serce (życiodajne siły) by natchnąć artefakt zwany Mantellą. Tylko wtedy Numidium może w pełni funkcjonować. Golem okazuje się bardzo efektywny w walce z potężnym Aldmerskim Dominium. Oficjalne kroniki mówią, że Tiber Septim po podbiciu całego Tamriel użył Numidium do wybicia wszystkich neutralnych rodzin królewskich na całym kontynencie. W ten sposób mógł intronizować tylko te osoby, które były wobec niego całkowicie lojalne. To wywołuje spór pomiędzy nim a Zurinem Arctusem. Imperialny mag bitewny postanawia odzyskać swoje serce. Proces ten niszczy jednak Numidium i Maga. Serce, które dzielili, wyrzucone zostaje do innego wymiaru zwanego Aetheriusem, a kawałki Numidium porozrzucane zostają po całym Tamriel. Czarodziej, bez swej życiowej siły, zapada w pół - sen w podziemnej krypcie. Od tego momentu Zurin Arctus znany jest jako Upadły Król, czekający na szansę odzyskania swego serca.


***

W następnych stuleciach elitarne oddziały Imperatora, pokolenie po pokoleniu, zbierają kawałki Numidium. Stają się znani jako Ostrza. Zurin Arctus także nie próżnuje, wysyłając w świat swe siły, by szukały Mantelli. Jest wiele spekulacji, dotyczących tematu Numidium. Według Arcturiańskiej Herezji, Upadły Król jest w rzeczywistości królem Wulfharthem ze Skyrim, potężnym nieumarłym bytem z Pierwszej Ery. Zostaje on oszukany przez Tibera Septima i Zurina Arctusa, i jego dusza zostaje uwięziona w klejnocie (Mantelli), by zasilać Numidium. Zurin Arctus zostaje jednak zabity podczas (udanej jak widać) próby uwięzienia Underkinga. Następnie Tiber Septim, by zapobiec rozruchom, podaje do publicznej wiadomości, że Zurin Arctus próbował go zabić i przez to zginął.

Ostatnia modyfikacja: 2011-04-30 00:00:00