The Elder Scrolls III: Morrowind


Producent: Bethesda Softworks
Wydawca: Ubisoft
Dystrybutor PL: CD Projekt
Premiera światowa: 01 maja 2002
Premiera polska: 04 grudnia 2002
Wymagania wiekowe: 12+

The Elder Scrolls III: Morrowind

Informacje ogólne

Koncepcja stworzenia Morrowind pojawiła się podczas opracowywania Daggerfall'a. Gra miała nosić miano Tribunal i być osadzona w realiach Wyspy Summerset. Planowano użyć engine Daggerfall'a w nowej wersji SVGA. XnGine, jak zwał się powstały "silnik" użyty został później w Battlespire, miał także cechować cały obszar Vvardenfell, nie tylko miejsca, w których toczy się akcja gry. Oryginalna linia fabularna zakładała stworzenie pięciu Rodów Mrocznych Elfów, z możliwością dołączenia do Rodu Indoril oraz Rodu Dres. Początkowo chciano, aby Blight rozszerzało się wraz z postępami gracza. Uwzględniając niszczenie miast, armie maszerujące po równiach, ogólnie w założeniach gra miała przypominać Daggerfall'a. Zdecydowano, że wszystkiego jest po prostu za dużo jak na możliwości techniczne dostępne w tamtym czasie i odłożono projekt w roku 1997.


Wraz z ukończeniem Redguard'a w końcu roku 1998, było jasne, że twórcy muszą powrócić do Morrowind, ponieważ fani domagali się kolejnych odsłon głównej linii Elder Scrolls. Engine stworzony na potrzeby poprzednich części miał już swoje lata i przysparzał coraz więcej problemów w związku z wprowadzeniem akceleracji 3D. Twórcy musieli ponownie opracować i dopracować nową wizualna szatę dla Morrowind, która umożliwiłaby zaliczenie ich produktu do czołówki najbardziej innowacyjnych i odkrywczych gier.


Szybko zauważono, że historia powrotu Dagoth-Ur'a możliwa jest do przedstawienia na znaczniej mniejszym obszarze, niż początkowo założono. Do stworzenia świata chciano użyć podobnych technik jak w Redguard, czyli wszystko tworzyć ręcznie. Arena oraz Daggerfall opracowywane były za pomocą specjalnych algorytmów budujących poszczególne części świata. Aby zrobić wszystko przy użyciu rąk, należało wykonać nadzwyczajną prace. Dwie rzeczy były konieczne do pomyślnego zakończenia tego projektu.


Po pierwsze potrojono liczbę osób pracujących nad projektem. Morrowind stał się dla nich nie tylko kolejna grą do stworzenia, oznaczał konieczności zbudowania zupełnie nowego teamu. Po drugie poświęcono cały rok pracy, aby stworzyć The Elder Scrolls Construction Set. Często wśród twórców gry mówi się, że The Elder Scrolls Construction Set jest najlepszym produktem, jaki kiedykolwiek stworzyli. Narzędzie to spowodowało, że Morrowind stał się możliwym do zrealizowania projektem, grywanym oraz otwartym na modyfikacje. System plików zawierających modyfikacje składał się z małych plug-in'ów, umożliwiając nam dopasowanie gry do naszych własnych upodobań. The Construction Set rozpowszechniano wraz z wersją PC. Dzięki temu powstały setki modów oraz plug-in'ów i zapewniając Morrowind niekończące się życie.


Morrowind odegrał również znaczącą rolę w świecie gier na konsolę. Twórcy postanowili opracować wersję na Xbox'a. Dzięki temu gry RPG mogły trafić do większej liczby odbiorców na całym świecie. Stworzono również dwa oficjalne dodatki: Bloodmoon oraz Tribunal. W wersji na PC opublikowano je jako dwie osobne części. Konsolowa podstawowa wersja wraz z dodatkami zastała nazwana Morrowind: Game of the Year Edition.


Edycja kolekcjonerska

Morrowind - Edycja Kolekcjonerska

PiÄ™tnastego kwietnia 2004 roku zostaÅ‚a wydana edycja kolekcjonerska gry "The Elder Scrolls III: Morrowind". Morrowind jest III grÄ… umiejscowionÄ… w Å›wiecie Tamriel. Przed niÄ… ukazaÅ‚y siÄ™: Arena (w 1994 roku) i Daggerfall (w 1996 roku) i byÅ‚y one grami RPG roku, w latach, w których siÄ™ ukazaÅ‚y. "TES III: Morrowind" to wiele godzin wspaniaÅ‚ej zabawy, setki zadaÅ„ do wypeÅ‚nienia i ogromna ilość NPC’ów oraz dialogów do przeprowadzenia. WspaniaÅ‚a grafika i klimat rozgrywki sprawiÄ…, że Å‚atwo wczujemy siÄ™ w grÄ™ i bÄ™dziemy do niej powracać wielokrotnie. TES III zostaÅ‚ bardzo dobrze oceniony na zachodzie oraz w kraju. Åšrednie oceny umiejscowione sÄ… w okolicy 9/10.

Edycja Kolekcjonerska "TES III: Morrowind" jest jedynym kompletnym wydaniem tej gry. W pudełku z nią znajdziemy:
  • 2 CD z grÄ… "The Elder Scrolls III: Morrowind
  • 1 CD z dodatkiem "The Elder Scrolls III: Tribunal"
  • 1 CD z dodatkiem "The Elder Scrolls III: Bloodmoon"
  • dwustronnÄ… mapÄ™ ze Å›wiatem gry
  • instrukcjÄ™ do "Morrowind" i obu dodatków
Gra wydana przez CD Projekt w polskiej, kinowej wersji, na 4 płytach i w atrakcyjnej cenie 99,90 zł.

Cechy gry Morrowind

  • kontynuacja wspaniaÅ‚ych gier: Arena oraz Daggerfall
  • dodatki do gry znacznie przedÅ‚użajÄ…ce rozgrywkÄ™
  • walcz z nowymi potworami: niedźwiedziami, wilkami, liszami
  • prowadź budowÄ™ kolonii kopalnianej
  • zostaÅ„ wilkoÅ‚akiem i ujarzmij żądzÄ™ Å‚owów
  • odkryj nowe zbroje oraz bronie
  • szczegółowa grafika, cykl dnia i nocy, fantastyczne czary
  • ciekawa i wielowÄ…tkowa fabuÅ‚a
  • edytor gry, wydÅ‚użajÄ…cy czas rozgrywki
  • intuicyjny i prosty w obsÅ‚udze interfejs
  • wielka wyspa do zwiedzenia
  • profesjonalna polska wersja przygotowana przez CD Projekt

Ostatnia modyfikacja: 2011-05-21 01:17:03