W The Elder Scroll V: Skyrim ujrzymy jedynie 3 Atrybuty postaci. Będą to odpowiednio:
- Mana
- Wytrzymałość
- Zdrowie
Zrezygnowano z podziału na podstawowe oraz pochodne atrybuty, jak miało to miejsce w Morrowind oraz Oblivion. Dla fanów serii jest to oczywiste złamanie konwencji, dla Todda Howarda konieczna zmiana, niekoniecznie w złym kierunku.
W Oblivion zwiększając Inteligencję postaci, faktycznie zwiększaliśmy Manę. W Skyrim już nikt nie będzie się zastanawiał, w jaki sposób powiększyć liczbę punktów magicznych poprzez zwiększanie Atrybutów Podstawowych, od których zależą Atrybuty Pochodne, etc... Oczywiście fani sagi The Elder Scrolls doskonali sobie radzili i nie potrzebowali żadnych instrukcji. Jednak piąta część TES musi (według autorów) być uproszczona do granic możliwości (banalności). Bethesda Softworks zapowiada, iż będzie to produkt dla każdego, więc myślenie i wertowanie instrukcji mogłoby znacznie ograniczyć grono potencjalnych odbiorców.